Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Läslista saknas i Safari efter ominstallation

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Igår så helinstallerade jag min macbook pro, men min läslista ikon har försvunnit. Hur får jag tillbaka den i min safari?

Ominstallation till vilken version?

Har du installerat alla tillgängliga uppdateringar efter installationen?

Jag har raderat allt i Hårddisken. Det är 10.6.3. Jag inte så bra på det där, så jag bara följde instruktionerna på apple hemsidan

Jag har bara installerat inget mer.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-02-17 12:51

Läslistan kom i samband med iCloud. iCloud fanns inte med 10.6.3. Installera alla tillgängliga uppdateringar så borde den dyka upp.

Ursprungligen av Vassius:

Läslistan kom i samband med iCloud. iCloud fanns inte med 10.6.3. Installera alla tillgängliga uppdateringar så borde den dyka upp.

Tack för hälpen, men hur gör man det?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-02-17 13:05
Ursprungligen av guzelle87:

Tack för hälpen, men hur gör man det?

Uppe i Äpple-menyn väljer du "Programuppdatering"

Ursprungligen av Vassius:

Uppe i Äpple-menyn väljer du "Programuppdatering"

Tack, ska prova nu..

uppdateringen gick bra förutom hämtningen..den kunde inte sparas stod det..varför?

Ursprungligen av guzelle87:

Tack, ska prova nu..

Konstigt men jag får ett fel det står så här: " En del av de markerade uppdateringarna kunde inte sparas"
Datorn är ansluten till nätverket..varför får man ett sådan fel?

Ursprungligen av Vassius:

Uppe i Äpple-menyn väljer du "Programuppdatering"

Vad tror du det kan vara fel?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-17 21:35

Det kan vara att en del uppdateringar är beroende av varandra, måste läggas in i en viss ordning. Kör Uppdateringarna flera gånger tills det inte finns några fler.

Ursprungligen av kenjon:

Det kan vara att en del uppdateringar är beroende av varandra, måste läggas in i en viss ordning. Kör Uppdateringarna flera gånger tills det inte finns några fler.

Har gjort det tre gånger, men de kan ju inte hämtas klart..för felet uppstår:(

Ursprungligen av kenjon:

Det kan vara att en del uppdateringar är beroende av varandra, måste läggas in i en viss ordning. Kör Uppdateringarna flera gånger tills det inte finns några fler.

JAG HAR LYCKATS! Tack snälla, Kenjon!

...läslistan har inte dykt upp:((((((

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-18 22:31

Kör Combouppdateringen, den kanske fixar det.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-02-18 22:42

Titta i Safaris inställningar så att du verkligen har kryssat i att du vill visa läslistan i bokmärkesraden.

Ursprungligen av Mija:

Titta i Safaris inställningar så att du verkligen har kryssat i att du vill visa läslistan i bokmärkesraden.

http://farm9.staticflickr.com/8245/8486204353_86f4cffd92.jpg

Hej, Mija! Tack så hemskt mycket för hjälpen, men det jag har i inställningarna är :
Inkludera Top Sites
Inkludera Adressbok
Inkludera Bonjour
Inkludera bokmärkesrad
Bara dessa..varför har jag inte läslistan som alternativ som du har?

Ursprungligen av kenjon:

Kör Combouppdateringen, den kanske fixar det.

Hej! Tack för svaret, Kenjon! Kan du förklara vad det är? Har aldrig hört talas om det: S

Ursprungligen av guzelle87:

...Kan du förklara vad det är? Har aldrig hört talas om det...

Han menar att du ska köra den senaste OS X-uppdateringen en gång till. Och att du då ska välja att ladda ner Combo-versionen av uppdateringen.

OS X-uppdateringar finns i två versioner:
- "Delta", dvs den "vanliga" uppdateringen, som endast uppdaterar ett steg, t.ex från 10.6.7 till 10.6.8.
- "Combo", som uppdaterar alla tidigare versioner, dvs det spelar ingen roll om man har 10.6.0, 10.6.1, 10.6.2, 10.6.3 osv - den kan uppdatera alla dessa till 10.6.8

Om du har 10.6.x, så är det alltså 10.6.8 Combo som du ska ladda ner och installera. http://support.apple.com/kb/DL1399

Ibland kan detta lösa vissa konstiga problem, genom att någon skadad systemfil ersätts med en "frisk" version av filen.

Jag tror inte att det löser det här problemet, men det skadar ju inte att prova.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Han menar att du ska köra den senaste OS X-uppdateringen en gång till. Och att du då ska välja att ladda ner Combo-versionen av uppdateringen.

OS X-uppdateringar finns i två versioner:
- "Delta", dvs den "vanliga" uppdateringen, som endast uppdaterar ett steg, t.ex från 10.6.7 till 10.6.8.
- "Combo", som uppdaterar alla tidigare versioner, dvs det spelar ingen roll om man har 10.6.0, 10.6.1, 10.6.2, 10.6.3 osv - den kan uppdatera alla dessa till 10.6.8

Om du har 10.6.x, så är det alltså 10.6.8 Combo som du ska ladda ner och installera. http://support.apple.com/kb/DL1399

Ibland kan detta lösa vissa konstiga problem, genom att någon skadad systemfil ersätts med en "frisk" version av filen.

Jag tror inte att det löser det här problemet, men det skadar ju inte att prova.

Tack, Jesper..håller på att ladda ned nu..vi får se om det är lösningen.. Tack!

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Han menar att du ska köra den senaste OS X-uppdateringen en gång till. Och att du då ska välja att ladda ner Combo-versionen av uppdateringen.

OS X-uppdateringar finns i två versioner:
- "Delta", dvs den "vanliga" uppdateringen, som endast uppdaterar ett steg, t.ex från 10.6.7 till 10.6.8.
- "Combo", som uppdaterar alla tidigare versioner, dvs det spelar ingen roll om man har 10.6.0, 10.6.1, 10.6.2, 10.6.3 osv - den kan uppdatera alla dessa till 10.6.8

Om du har 10.6.x, så är det alltså 10.6.8 Combo som du ska ladda ner och installera. http://support.apple.com/kb/DL1399

Ibland kan detta lösa vissa konstiga problem, genom att någon skadad systemfil ersätts med en "frisk" version av filen.

Jag tror inte att det löser det här problemet, men det skadar ju inte att prova.

Det har tyvärr inte hjälpt:((((

Ursprungligen av guzelle87:

Det har tyvärr inte hjälpt:((((

Jag installerade om datorn(en gång till)..och fick tillbaka mina kära glasögon:)) Läslistan. Tackar alla som hjälpte mig!

1
Bevaka tråden