Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

istat pro ersättare?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

använder mig av istat pro på min macbook pro, men av någon anledning så har de stängt ner deras sida och widget'en går alltså ej längre att få tag på vad jag vet.

och då jag vill använda mig av den på min mac mini så undrar jag nu om det finns någon ersättning för denna widget? något som är lika bra eller bättre.. (är det bättre så kanske jag t.om ersätter istat pro på min macbook pro också)

Måste det vara en widget? Annars finns det ju (från samma företag som iStat Pro) MiStat och iStat Menus.

nej egentligen behöver det väl inte vara en widget. tycker dock det är smidigt att ha den infon där istället för att öppna upp en .app varje gång jag vill åt informationen.

tack för tipsen iallafall, ska kolla upp dem båda.

såg nu att det sistnämnda faktiskt håller till i menyn. det låter ju faktiskt bra.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-15 07:48
Ursprungligen av mjewl:

nej egentligen behöver det väl inte vara en widget. tycker dock det är smidigt att ha den infon där istället för att öppna upp en .app varje gång jag vill åt informationen.

tack för tipsen iallafall, ska kolla upp dem båda.

såg nu att det sistnämnda faktiskt håller till i menyn. det låter ju faktiskt bra.

iStat Menus använder jag själv och den kan jag verkligen rekommendera, iaf så länge man har en nårgorlunda stor skärm så att det inte blir för trångt där uppe på menyraden

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-02-17 01:30

Ladda ner iStat Pro widget här:

http://www.macupdate.com/app/mac/20364/istat-...

Hur får man tempen på hårddiskarna med iStat Menus?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Hur får man tempen på hårddiskarna med iStat Menus?

Finns under avdelningen "Sensors".

För er som vill att funktionen extern IP skall fungera har jag pekat om den mot annan sida.

http://www.fildump.se/?file=pub_ajmilko1cmq963wcbpi8m820hbf5zxdnib23smh3mwgvfcclnn

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Finns under avdelningen "Sensors".

Tackar. Jag verkar dock inte få till det så att tempen visas i menyraden, det kanske inte ens går?

Ursprungligen av barbapappa_86:

...få till det så att tempen visas i menyraden...

I vänsterkolumnen av iStat Menus-fönstret:
- slå på "Sensors".

I högerkolumnen:
- längst ner finns en större ruta med streckad kant. Där finns alla tillgängliga sensorer som kan visas.
- dra önskad sensor från den rutan, till rutan "Menubar sensors".

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

I vänsterkolumnen av iStat Menus-fönstret:
- slå på "Sensors".

I högerkolumnen:
- längst ner finns en större ruta med streckad kant. Där finns alla tillgängliga sensorer som kan visas.
- dra önskad sensor från den rutan, till rutan "Menubar sensors".

Ok, så här ser det ut för mig:

Men i menyraden ser det ut så här:

Som jag skrev tidigare. Dra sensorerna (rutorna med "Hitachi" och "WDC") till rutan "Menubar sensors".

Dvs dra från den ljusgrå rutan med streckad kant - till den mörkare grå rutan strax ovanför.

1
Bevaka tråden