Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

uppgraderings problem

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allihopa jag är ny här och behöver hjälp.

Jag har köpt en begagnad macbook som klarar upp till Mac OS X Lion (10.7) och så jag har Mac OS X Tiger(10.4) på den, jag har beställd en Snow Leopard från apple men jag läste här att man kan uppgradera direkt. Frågan är hur ska jag göra och hur kan jag få ta på en Mac OS X Lion?

MVH Agneos

Du måste ha minst 10.6 (Snow Leopard) för att kunna komma in i Mac App Store och köpa Lion.

Men sen kommer nästa problem. Lion säljs inte längre.

Mitt tips är att ringa till Apple Store, så går det nog att lösa ändå.

Tack för svar jag har fått snow leopard idag jag undrar om jag vill tar bort allt ska jag bara uppgraera eller ska jag först tarbort allt och sen uppgradera? jag vill få bort allt från datorn.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-15 21:59

Du svarar ju själv att du vill få bort allt. Installera och gå upp i menyn Verktyg och välj Skivverktyg. Formatera eller radera din hårddisk, sedan installerar du.

Tack för alla svar. jag har har fixat SL på macen och nu har jag fått ett nytt problem, jag vill ladda ner xcode 4.x men det går ej eftersom jag har SL. Känner ni någon hemsida där det går att ladda ner xcode för SL??? jag har hört att det finns en version där funkar för SL.

Ursprungligen av agneos:

...Känner ni någon hemsida där det går att ladda ner xcode för SL?...

Enligt den här artikeln...
http://iosdevelopertips.com/xcode/download-an...
...så finns alla gamla versioner att ladda ner hos Apple.

1
Bevaka tråden