Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skicka stora filer mellan mac och pc över internet

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag håller på att bli lite smått galen. Det finns tusentals sätt i alla färger och former att skicka filer över internet, men när jag vill kunna skicka en större fil från min Mac till min kompis PC verkar det helt omöjligt. Dålig fart på Skype, och det är ändå det som gått med snabbast hastighet. Dropbox och liknande är ju inte aktuellt. Det enda jag vill kunna göra är att ha ett program, välja min kompis, välja filen och sen skicka den direkt. Finns det överhuvudtaget något sådant program där hastigheten inte är begränsad? Gaaah! Sökt och sökt på Google utan att lyckats hitta rätt en enda gång. Hjälp...

Vad är dålig fart och vad har du för lina?
Brukar gå med rätt så bra hastighet på Skype.

Ursprungligen av Anders Båth:

Jag håller på att bli lite smått galen. Det finns tusentals sätt i alla färger och former att skicka filer över internet, men när jag vill kunna skicka en större fil från min Mac till min kompis PC verkar det helt omöjligt. Dålig fart på Skype, och det är ändå det som gått med snabbast hastighet. Dropbox och liknande är ju inte aktuellt. Det enda jag vill kunna göra är att ha ett program, välja min kompis, välja filen och sen skicka den direkt. Finns det överhuvudtaget något sådant program där hastigheten inte är begränsad? Gaaah! Sökt och sökt på Google utan att lyckats hitta rätt en enda gång. Hjälp...

Papaya brukar jag använda mig av. Fungerar kanske på ett annat sätt än din önskan. Får alltid full fart på överföringen.
http://lightheadsw.com/papaya/

Dålig fart är 90-250 kb/s på en 100/10-lina där den andra har motsvarande.
Mikael E> Ja Papaya låter ju helt ok, fast det finns inte till PC va? Skicka mellan Mac och Mac funkar finfint med full fart via iChat/Meddelanden hos mig.

Hur stora filer handlar det om?
Varför är inte Dropbox och liknande aktuellt?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-02-15 11:22

Jag kommer inte helt osökt att tänka på XKCD..

http://xkcd.com/949/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-15 14:13

sprend.com

Max 2GB

Ursprungligen av Anders Båth:

Det enda jag vill kunna göra är att ha ett program, välja min kompis, välja filen och sen skicka den direkt. Finns det överhuvudtaget något sådant program där hastigheten inte är begränsad? Gaaah! Sökt och sökt på Google utan att lyckats hitta rätt en enda gång. Hjälp...

Kan WeTransfer vara något? Den brukar jag använda.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-16 11:38

ftp

1 inlägg borttaget, läs våra trivselregler, §9/§10.2.

Ett par till inlägg borttagna, sista varningen.

Senast redigerat 2013-11-28 13:36
1
Bevaka tråden