Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 5 storsäljare i Norge

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är inte bara i Sverige som Iphone 5 toppar försäljningslistorna. I grannlandet Norge har mobiloperatören Telenor publicerat sin topplista för januari och det går bra för Apple även där.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • ?
  • 2013-02-11 11:10

Apples föredettingar säljer bättre än många andras senaste!

?Försäljningen är imponerande på flera sätt. Det första är att iPhone toppar listan i Sverige och Norge. Det andra är att de båda föredettingarna 4/4S håller sig väl med i konkurrensen mot övrigas nya telefoner!! Spontant kommer jag inte på någon annan marknad där detta förekommer och än mindre en så teknikkänslig marknad som telefoner/datorer.

Senast redigerat 2013-03-02 02:34

Instämmer med 'mac+'. Apple skördar frukten av att de facto varit den tillverkare 're-invented' mobil telefoni (och så mkt mer egentligen). Sen har de ekosystemet (iOS och Appstore). Det har blivit en standard - som windows var 'förr i tiden'

Men - jag vidmakthåller - Apple måste differentiera mer. Att bara sälja iP5 som flaggskepp och kränga "gamla modeller" är förvisso brilliant. Men - jag tror starkt på en modellflora bestående av i princip 3 storlekar och därtill hörande teknik och fokus:

1. iPhone mini: fokus på att vara liten slim. 3.5". behöver inte vara retina eller senaste CPU. bara snygg, slim och sexy. lite som senaste ipod nano'n.

2. iPhone classic: 4" (i princip dagens iPhone 5).

3. iPhone "touch"/Pro: Runt 5". I och med att denna blir större kan den bli tunnare. Bäst av allt i teknikväg.

På detta sättet kan de bättre mota bort konkurrenterna.

Jo - sen kan det behövas en modernisering av iOS. MEN - inte i riktning mot W8 som totalt saknar affordance och annat viktigt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-12 13:46

Jag ser det inte så. Förhoppningsvis tänker inte Apple i marknadsandelar, utan bara på att göra den bästa telefonen. Billiga mindre kunniga telefoner kan andra få göra.

Citat Cook:

"Also take a look at the history of iPod. When we started, it was $399. Now you can get an iPod shuffle for $49. Rather than cheapening, we build new products with a separate experience. For years, people said 'Why don't you have a Mac under $500 or $1000 or whatever?' We worked on that for a long time and came up with the iPad. So we're always trying to reinvent with great new products."

http://www.macrumors.com/2013/02/12/tim-cook-...

För Apple handlar det om att tjäna pengar. Det gör de bättre om de täcker en större del av konsumenternas behov. Det är grundkurs 1 produktutveckling att differentiera när produkt är mogen. Så baserat på hans kommentar här så kan vi nog vänta oss en rikare "flora" av lösningar.

intressant intervju btw

1
Bevaka tråden