Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hotmail i Mac Mail

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-02-11 23:12

Varför kan man inte välja hotmail som på iphone när man ska ställa in sin mail på Mac? Jag har testat och lägga till hotmailen manuellt, men då kommer inte mina mappar med. Hur löser man detta?

Doctor Work säger;
I think you may be missing the point here.

Microsoft only allows POP3 download of e-mail from their Hotmail product. POP3 does not work like IMAP, Outlook Connector for Hotmail or Windows Live Mail. POP3 is very basic.

In other words... it is not Apple's fault that the Mail program can't download and organize your Hotmail into matching folders. Microsoft does not provide this type of functionality to any third party e-mail client.

The only way around this is to follow the steps that I outlined above and resort your mail from the Inbox in Apple Mail once you've downloaded it.

Diskussionen forts'tter och tydligen skall det enligt vissa vara möjligt att ställa in Hotmail som
att man pratar med en Exchange-server i mailprogrammet.
Det är ett virrvarr fram och tillbaka. oklart vem som har rätt.

Orka. Mina fem spänn; släng hotmail åt skogen.
det är väl den mailadress som anses minst "trovärdig" på hela internet.
jag skulle t ex aldrig ska jobb och hänvisa till en hotmail-adress.
Googles hotmail är bättre, klarar IMAP och har i princip obegränsad storlek på mailboxen.

1
Bevaka tråden