Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Office365 Problem

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-02-11 16:58

Sista dagarna har jag regelbundet fått upp en dialogruta "Office365Service har stött på problem och måste avslutas".
Till saken hör att jag aldrig medvetet laddat ner något Office365 men likväl har en stor del av filerna till MS Office uppdaterats till 7 feb inklusive programmet Office365Service. Jag sa ok till nån uppdatering som ansågs viktig/nödvändig men kommer inte ihåg riktigt vad det var.
Är det någon som känner till detta och hur jag kan bli av med skiten. Måste jag avinstallera och installera på nytt?

Ursprungligen av per s:

...aldrig medvetet laddat ner något Office365...

Office365 är inte något man laddar ner. Det är dels en prenumerationstjänst, och dels en molntjänst.

- Vilken version av Office kör du?
- Vilket operativsystem kör du? (Vi vet ju inte ens om du kör Mac, eftersom du har lagt tråden i "Övriga operativsystem")

  • Medlem
  • 2013-02-11 19:06

Hoppsan, där hamnade jag i fel låda. Ursäkta! Kan någon moderator flytta över till mac?
Jag använder Office 11 för mac. Och programfil Office365Service på 1,9 mb ligger i Program > Microsoft Office 2011 > Office. Nästan alla filer till mitt Office har datum 7 feb. Jag har inte kollat om filen fanns efter installation i höstas eller inte. Nu ligger den där och jag vet inte varför. Har garanterat inte bett om någon molntjänst.

Tråd flyttad.

Ursprungligen av per s:

Jag använder Office 11 för mac...

Du menar nog Office 2011.

Du berättade inte vilket operativsystem du kör, dvs vilken version av OS X.

  • Medlem
  • 2013-02-11 21:38

Microsoft Office 2011
OSX 10.8.2

Det har kommit en ny liten uppdatering nu, till version 14.3.1.

http://support.microsoft.com/kb/2814835

Den kanske löser problemet.

  • Medlem
  • 2013-02-13 21:50

Tack för tipset. Märkligt nog har programmet hållit sig i skinnet sedan jag ställde frågan.
Känns ju nästan lite magiskt. Programfilen är kvar men bråkar inte. Vi får se vad som händer.

  • Medlem
  • 2013-02-16 01:29

När jag gjorde en uppgradering till 14.3.1 fick jag meddelandet att Office365 måste stängas av av installationsprogrammet. Innan jag lät det göra det kollade jag men Office365 indikerade att det var avstängt och alltså inte kunde stängas av. Efter installationen har det varit lugnt.
En fråga kvarstår. Följer programfilen Office365Service med automatiskt när man uppgraderar MS Office 2011?

Ursprungligen av per s:

När jag gjorde en uppgradering till 14.3.1 fick jag meddelandet att Office365 måste stängas av av installationsprogrammet. Innan jag lät det göra det kollade jag men Office365 indikerade att det var avstängt och alltså inte kunde stängas av. Efter installationen har det varit lugnt.
En fråga kvarstår. Följer programfilen Office365Service med automatiskt när man uppgraderar MS Office 2011?

Office 365 är en del av uppdateringen till senaste versionen. Så ja, den filen följer automatiskt med.

Så länge det är virusfria filer så förstår jag inte vad det spelar för roll vilka filer som Microsoft skickar med.

Ursprungligen av per s:

...Följer programfilen Office365Service med automatiskt när man uppgraderar MS Office 2011?...

Ja, den kom nog med 14.3.0-uppdateringen.

Det är väl en förberedelse för om man köper en Office365-prenumeration.

Den har inte orsakat några problem här.

  • Medlem
  • 2013-02-16 23:19

Den filen stör mig inte i sig om den inte hittar på något. Det knepiga var väl mest att den var igång trots att "öppna" står som val när man högerklickar/2flingerduttar på programsymbolen. Därmed gick det inte att avsluta programmet.
Hade jag varit fräsch nog i knoppen (influensa) hade jag ju startat om men den tanken kom inte.
Men tack i alla fall.

1
Bevaka tråden