Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Philips PicoPix verkar inte funka med OSX 10.8.2

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har köpt en miniprojektor på jobbet, den heter PicoPix och vill inte fungera med min MBP Retina med OS X 10.8.2. I ett Polskt forum hittade jag att en kille fick den att funka men det är en aning svårt att kommunicera med honom så därför frågar jag här om någon vet hur man får detta att funka?

På Philips hemsida finns en drivrutin men den stödjer bara 10.6 och 10.7, när jag provar att ladda ner den får jag ett felmeddelande att det inte går att installera.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-10 19:27

Hur ser felmeddelandet ut?

Det står bara att installationen misslyckades.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-10 21:55

Hur ansluts den? Verkar lite konstigt tycker jag att en drivrutin ska behövas för att visa bilden. För att göra vissa inställningar kanske, men det är väl option?

Ursprungligen av kjellebelle:

Det står bara att installationen misslyckades.

Berätta gärna mer i detalj vad som händer vid installationen.

Exakt vilken modell är det? Det finns många Philips PicoPix

Senast redigerat 2013-02-10 23:34
Ursprungligen av kenjon:

Hur ansluts den? Verkar lite konstigt tycker jag att en drivrutin ska behövas för att visa bilden. För att göra vissa inställningar kanske, men det är väl option?

Drivrutiner behövs nog. Jag gissar att detta är en modell som ansluts via USB, och OSX har mig veterligen inga grafikmöjligheter via USB utan drivrutiner.

  • Medlem
  • Riga
  • 2013-02-10 22:46
Ursprungligen av kjellebelle:

Vi har köpt en miniprojektor på jobbet, den heter PicoPix och vill inte fungera med min MBP Retina med OS X 10.8.2. I ett Polskt forum hittade jag att en kille fick den att funka men det är en aning svårt att kommunicera med honom så därför frågar jag här om någon vet hur man får detta att funka?

På Philips hemsida finns en drivrutin men den stödjer bara 10.6 och 10.7, när jag provar att ladda ner den får jag ett felmeddelande att det inte går att installera.

om det är den http://www.philips.se/c/fickprojektor/picopix-55-lumen-foer-baerbara-datorer-ppx2055_eu/prd/sv/;jsessionid=9180723FB9A10A88F9E27E01B5A314AB.app121-drp1?t=support#rdy? så borde det fungera.

Jag äger inte produkten i fråga men jag testade installera drivrutinen och det gick hur bra som helst att installera, men eftersom jag inte äger den så sa programmet när jag startade det att jag skulle koppla in projektorn men man såg fortfarande reglagen i bakgrunden med olika alternativ så som utvidga etc.

Jag har MacBook Pro med 10.8.2

Testade även med drivrutinerna till http://www.philips.se/c/fickprojektor/picopix-30-lumen-med-usbquicklink-ppx2330_eu/prd/sv/;jsessionid=E271A70DCD3285FBBEE1826EEF76014B.app101-drp2?t=support och det fungerade lika bra.

Modellen är PPX2055/EU och jag fick precis samma resultat med länkarna ovan. Provade även att starta om datorn innan installationen men resultatet var lika nedslående

Se bild här: http://cl.ly/image/1h113q050c1e

Ursprungligen av kjellebelle:

Modellen är PPX2055/EU...

Och den modellen har ju tydligen både USB- och VGA-ingång.

Så det är kanske relevant att svara på frågan som kenjon ställde i inlägg 4 - dvs hur ansluts den?

Har ni provat med både USB och VGA? Min gissning är att det borde funka utan drivrutiner via VGA - precis som vilken annan bildskärm som helst.

  • Medlem
  • Riga
  • 2013-02-11 10:17
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och den modellen har ju tydligen både USB- och VGA-ingång.

Så det är kanske relevant att svara på frågan som kenjon ställde i inlägg 4 - dvs hur ansluts den?

Har ni provat med både USB och VGA? Min gissning är att det borde funka utan drivrutiner via VGA - precis som vilken annan bildskärm som helst.

Kan man verkligen använda den via VGA? Jag ser bara att man kan använda den via USB...

Ursprungligen av voerot:

Kan man verkligen använda den via VGA? Jag ser bara att man kan använda den via USB...

Jag vet inte. Jag såg bara på Prisjakt att det stod "VGA in = Ja".

Men det verkar inte stämma. Så då tar vi tillbaka det. Då vet vi alltså att det handlar om USB-anslutning.

  • Medlem
  • Riga
  • 2013-02-11 10:47
Ursprungligen av kjellebelle:

Modellen är PPX2055/EU och jag fick precis samma resultat med länkarna ovan. Provade även att starta om datorn innan installationen men resultatet var lika nedslående

Se bild här: http://cl.ly/image/1h113q050c1e

Testat en annan dator?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och den modellen har ju tydligen både USB- och VGA-ingång.

Så det är kanske relevant att svara på frågan som kenjon ställde i inlägg 4 - dvs hur ansluts den?

Har ni provat med både USB och VGA? Min gissning är att det borde funka utan drivrutiner via VGA - precis som vilken annan bildskärm som helst.

USB, finns ingen VGA på den, bara en mini-USB port.

Ursprungligen av voerot:

Testat en annan dator?

Har bara en Mac....

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-12 14:11

Eftersom voerot kunde installera drivrutinerna ligger nog "felet" i din dator. Har du andra drivrutiner installerade för hårdvara som ansluts via USB (3G-modem, skrivare etc)?
I Göteborg borde det väl finnas någon mer med Mac som du kan testa på. Kompisar?
En sak att testa när man inte kommer längre är att uppdatera systemet med Combpouppdateringen.

Ursprungligen av kenjon:

Combpouppdateringen.

Vad är det?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-02-13 02:03
Ursprungligen av kjellebelle:

Vad är det?

Det är ett stavfel där, det ska vara combo-uppdatering. En combo-uppdatering (till skillnad från delta-uppdatering) är en fullständig uppdateringsfil som uppdaterar alla versioner av samma huvudversion. Man skulle kunna likna det vid en liten ominstallation.

Se: http://www.thexlab.com/faqs/macosxupdates.htm...

Hej igen!

Jag har nu några månader senare provat att installera drivrutinerna igen men trots att jag försökt med flera olika varianter så slutar det varje gång med att min MacBook säger "installationen misslyckades". Detta måste väl bero på Mac:en?

Är det någon som upplevt samma problem med MacBook Pro Retina 15"?

Kan tillägga att jag även får felmeddelanden när jag gör Appleuppdateringar, men i dessa fall så verkar det som om installationerna lyckas trots allt eftersom det inte längre finns någon uppdatering kvar att göra när jag gör en ny sökning på App Store.

Kan tillägga att jag även har installerat om hela Mac:en men det blir ingen skillnad

1
Bevaka tråden