Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Komma åt min Time Capsule utifrån?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-02-06 23:27

Hej! jag är helt nybörjare... jag har en Time Capsule med en extern hårddisk inkopplad på den, och jag undrar om det går att komma åt mina filer i den externa hårddisken utifrån till min Ipad? när jag är hos en vän eller måste jag köpa en NAS?

Borde gå med APF + din IP-adress. Sen vilken app på iPaden som kan göra det om du inte jailbreakar, det vette katten. Har läst något om appen Filebrowser, det kanske kan vara något.

Är du osäker hur APF och IP fungerar så är Google bra, annars ska det stå lite om det på detta forum.

Edit: Yes, Filebrowser ska vara det du söker efter:

https://itunes.apple.com/se/app/filebrowser-a...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-02-07 22:25

Tack för svaret! skall man öppnar portar i routern?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-02-09 21:13

Hej igen!
Jag får felmedelandet"This error can indicate that there is firewall blocking access. SMB/CIFS file sharing on port 445 needs be enable through the firewall." hur gör jag detta i brandväggen utan riskera nått?

Ursprungligen av Grimson:

Hej igen!
Jag får felmedelandet"This error can indicate that there is firewall blocking access. SMB/CIFS file sharing on port 445 needs be enable through the firewall." hur gör jag detta i brandväggen utan riskera nått?

https://www.google.se/search?q=how+to+open+po...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-02-10 21:14

öppna port i capsule vet jag redan. men att öppna port 445 går inte, eftersom det är något som stör den porten...har redan googlat om detta och jag hitta inget svar om detta...

Ursprungligen av Grimson:

öppna port i capsule vet jag redan. men att öppna port 445 går inte, eftersom det är något som stör den porten...har redan googlat om detta och jag hitta inget svar om detta...

Får du något felmeddelande eller liknande? Vad händer?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-02-11 13:37

ja den blir röd och säger något annan stör den porten, kan det vara routerns brandvägg?

1
Bevaka tråden