Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppnat kuvert - oläst... Stängt kuvert - läst...

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har lite svårt att förstå logiken med ikonerna för oläst/läst.

Är det så att ett öppnat kuvert innebär att det finns olästa inlägg och ett oöppnat kurvert innebär att jag har läst alla inläggen?

I verkliga livet så är har jag aldrig varit med om att jag har läst brev i oöppnade kuvert...

@BlackSmp: Jag brukar öppna ett kuvert för att se vad som finns i det. Seriously though, vi förstår problematiken kring detta, men vi har valt att använda oss av den här symboliken eftersom att det är standard på väldigt, väldigt många andra forum, inklusive vBulletin som användes på 99mac tidigare. Även om det förra temat inte innehöll just kuverten så är det forumets standardutseende, och de har tidigare använts även här på 99.

Att vända på betydelsen skulle, förutom att de mest tyngd till den mindre viktiga statusen, skapa minst lika stor förvirring för de som är vana vid ikonerna från andra forum som för de som aldrig har sett kuverten tidigare. Det är dock möjligt att vi förtydligar ikonerna, t.ex. genom att lägga brev i de öppna, eller genom att byta ut symbolerna helt i framtiden.

1
Bevaka tråden