Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Twitter hackat – kvarts miljon drabbade

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Under den senaste veckan har det sociala medieföretaget Twitter drabbats av åtskilliga intrångsförsök. En kvarts miljon användarkonton kan ha drabbats.

Läs hela artikeln här

ja vad ska man säga. det är nu jag är nöjd att jag tog bort mitt twitter-konto för några månader sedan.

Använder inte mitt så jag har tänkt ta bort det. Får jag ett sådant mail är borttagandet absolut dvs jag gör det väldigt snart

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-02 17:03

Jo, det var ett ordentligt hack! De kom till och med över 1passwords lösenord enligt en tweet igår som även innehöll hur man bytte lösenord.

Men vad har detta med intrånget på The New York Times att göra? Av det jag läst har jag inte sett några som kopplat samman dem. Länken "The New York Times" i artikeln går till http://www.99mac.se/arkiv/tag/thenewyorktimes som endast visar twitterartikeln, rundgång med andra ors

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-02 18:07
Ursprungligen av Katinka:

Jo, det var ett ordentligt hack! De kom till och med över 1passwords lösenord enligt en tweet igår som även innehöll hur man bytte lösenord.

Vad menar du här? Vaddå "kom över 1Passwords lösenord"...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-02 18:19
Ursprungligen av zinned:

Vad menar du här? Vaddå "kom över 1Passwords lösenord"...?

Okey, jag inser nu att det kunde misstolkas

IPasswords (AgileBits) konto på Twitter tillhörde de som drabbades av intrånget på Twitter. Det hade inte postats något från det men de bytte lösenord och twittrade ut detta tillsammans med en länk till deras supportsida som beskriver hur man ändrar lösenord on- och off line. De twittrar ju så mycket att jag inte kan hitta denna tweet i flödet.

Några länkar till vilka konton som blivit hackade?

Ursprungligen av keptang:

Några länkar till vilka konton som blivit hackade?

De som blivit hackade i någon form har fått mail från Twitter. Någon lista finns inte vad jag känner till och det vore nog inte en god ide att Twitter lade ut en sådan lista heller.

Ursprungligen av Joacim Melin:

De som blivit hackade i någon form har fått mail från Twitter. Någon lista finns inte vad jag känner till och det vore nog inte en god ide att Twitter lade ut en sådan lista heller.

Det brukar vara "hackarna" som lägger ut hela eller delar av listan.

Ursprungligen av Katinka:

Jo, det var ett ordentligt hack! De kom till och med över 1passwords lösenord enligt en tweet igår som även innehöll hur man bytte lösenord.

Men vad har detta med intrånget på The New York Times att göra? Av det jag läst har jag inte sett några som kopplat samman dem. Länken "The New York Times" i artikeln går till http://www.99mac.se/arkiv/tag/thenewyorktimes som endast visar twitterartikeln, rundgång med andra ors

Vad NY Times har för koppling vet jag inte annat än att de också blivit hackade, men Joacim har taggat tidningens namn med vår nya funktion och eftersom det bara finns en artikel taggad med NY Times kommer du till artikeln. Det är tänkt att fungera som länkar till allt material om något smalare/mer specifikt än våra kategorier. Hade det funnits fler hade artiklarna listats.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-02-06 00:07
Ursprungligen av keptang:

Några länkar till vilka konton som blivit hackade?

Nej, men ska tydligen "bara" vara bland de första som skaffade konto.

1
Bevaka tråden