Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony presenterar ny handdator med Bluetooth och w-lan

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-19 09:47

Sonys handdatorserie Clié, som varit mycket framgångsrik i de länder den introducerats i, har vi ännu inte sett röken av i Sverige.
Riktigt synd, då den innehåller några av de bästa handdatorerna på marknaden.

Nu har de dessutom presenterat en riktig värstingmodell kallad PEG-UX50.
Här är några av finesserna:

  • Bluetooth

  • W-lan (trådlöst nätverk)

  • Inbyggd digitalkamera

  • Mp3-spelare

  • Qwerty-tangentbord

Sony Clié PEG-UX50

> Läs mer här
> Eller här

  • Oregistrerad
  • 2003-07-19 11:18

Vet inte om jag gillar designen riktigt. Jag tycker nog bättre om dom gamla flippmodellerna, typ NZ-90 och allt vad dom heter. Dessutom är ju alla high-end clié-modeller orimligt dyra!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-19 12:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av micke_finland
Vet inte om jag gillar designen riktigt. Jag tycker nog bättre om dom gamla flippmodellerna, typ NZ-90 och allt vad dom heter. Dessutom är ju alla high-end clié-modeller orimligt dyra!

Jag håller med dig helt och hållet.
Den här är ju så grym att man baxnar! :eek:

  • Oregistrerad
  • 2003-07-23 18:00

När jag får råd ska jag skaffa mig en nx73v. Den europeiska versionen har inbyggd bluetooth, mums! Lite synd att nx80v inte släpps i europa, men vi kan ju trösta oss med att vi är dom enda som får bluetooth! Båda modellerna kommer ju dessutom med Decuma, kan vara bra för mig som aldrig använt graffiti.

Hur är det med Mac kompatibiliteten? Var tusan kan man köpa en Sony PDA i Sverige?

Ciryon

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-07-29 11:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Hur är det med Mac kompatibiliteten? Var tusan kan man köpa en Sony PDA i Sverige?

Ciryon

Tilläggsprogrammet Missing sync fixar kompabiliten med Mac, den fungerar inte med medföljande program.

www.handware.se säljer Sonys PDA

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
[B]Riktigt synd, då den innehåller några av de bästa handdatorerna på marknaden.

... och en av de fulaste...

... och är inte det där på skärmen Wintendo™?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-29 13:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
... och är inte det där på skärmen Wintendo™?

Om du syftar till operativsystemet så är det Palm OS.
Jag tycker Sonys handdatorer är rätt snygga!

  • Oregistrerad
  • 2003-07-29 14:33

Sonys NR, NX och NZ-modeller är ju överlägset dom snyggaste handdatorena på marknaden! Den här nya UX-serien gillar jag dock inte. När jag får råd till en Clié skaffar jag den mest för designen, men inte kan man klaga på funktionerna heller. Inbyggd bluetooth, dubbla expansionsplatser, inbyggd VGA-kamera m.m. En NX-73v ska jag ha!

1
Bevaka tråden