Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blinkande skärm

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har problem med min PowerMac G4 933 och Sony 21" skärm. Av någon anledning börjar skärmen blinka våldsamt ibland (ungefär som om man hela tiden byter upplösning). Jag tror inte det är skärmen i och med att den funkar till andra datorer. Det är inte mjukvaran iom att jag precis nyinstallera OSX. Jag testade och ta ut och blåsa rent grafikkortet. Det hjälpte, skärmen blinkar inte MEN nu är bara 800*600 en rekommenderad upplösning. Jag kan dock köra som vanligt om jag går ifrån rekommendationerna.

Vad kan vara fel? Har någon hört talas om något liknande?

Citat:

Skrevs ursprungligen av johan_a
Hej!

Jag har problem med min PowerMac G4 933 och Sony 21" skärm. Av någon anledning börjar skärmen blinka våldsamt ibland (ungefär som om man hela tiden byter upplösning). Jag tror inte det är skärmen i och med att den funkar till andra datorer. Det är inte mjukvaran iom att jag precis nyinstallera OSX. Jag testade och ta ut och blåsa rent grafikkortet. Det hjälpte, skärmen blinkar inte MEN nu är bara 800*600 en rekommenderad upplösning. Jag kan dock köra som vanligt om jag går ifrån rekommendationerna.

Vad kan vara fel? Har någon hört talas om något liknande?

*Vild gissning*
När du säger blåsa rent menar du fysiskt?
I så fall kan du ha en kall lödning någonstans eller helt enkelt dålig kontakt /brott någonstans på kortet.

allternativt zappa PRAM!

1
Bevaka tråden