Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-01 17:22

OK, men den verkar lista alla trådar...? Många sidor. Men det är bara att klicka på de ikoner som inte är gråa då?

Ursprungligen av kenjon:

OK, men den verkar lista alla trådar...? Många sidor. Men det är bara att klicka på de ikoner som inte är gråa då?

Öppet kuvert = olästa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-01 17:37
Ursprungligen av keptang:

Öppet kuvert = olästa.

Bara på internet
Hemma hos mig är öppet kuvert = lästa. Och stängt kuvert = olästa.
Ja jag vet, det är off topic

Så förvirrande...

Still alive! \o/

Ikväll har jag och min sambo spenderat hela kvällen framför den stora teven tittandes på direktsänd web-teve från USA. Så idag är jag så jävla glad för min iPad och min Apple TV, utan vars existens vi i värsta fall hade varit tvungna att ägna oss åt lägereldsteve i form av Mello. Tack Apple!

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-02-04 15:41

Har beställt mig en 27" Imac i7 med 1 TB fusion disk och 16 GB extra ramminne (från annat håll). Jag kommer nog att trivas på mitt nya jobb, även om de var lite avigt inställda till Apple.

Senast redigerat 2013-02-05 09:49

En urbota tråkig surtenta som hängt med ett tag nu är äntligen skriven och godkänd. Axlarna sjunker...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-02-05 16:05

Fick precis min första iPad som jag beställde under 99macs nertid i fredags. Jag håller mig nog sysselsatt en stund nu med att leta upp alla appar jag måste ha.

Ett försiktigt litet jippi!! Jag fick jobb idag, men vågar inte ropa riktigt HEJ än. Inga papper är skrivna. Men det känns så gött. Isf är det mitt första tillsvidare jobb i mitt 40-åriga liv. Det där tidiga yrkesvalet som pressfotograf gav inget fast jobb. Och en massa åkande land och rike runt för vikariat och sommarvik. Nu är det slut på det. Visst, jag lägger kanske kameran på hyllan för gott, yrkeskameran.

Kommer med mer info när det är klart.. är ju inte Facebook detta, men någon kanske läser som känner någon som känner någon.. och så var det kört. Nu ska jag fira lite försiktigt med något gott. Barnet sover och är gräsänkling.. kanske blir en öl.

Senast redigerat 2013-02-11 20:17

Fruktsallad till frukost efter ett spinningpass jag inte trodde ens skulle orka, Win!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-13 19:31

Jag fick hjälp med att hämta barnen i skolan så efter jobbet hann jag äntligen åka och provsitta ett par bilar i Segeltorp och sedan baxa i mig en Whopper Cheese m lökringar - kaffe på det. Lugn och ro kan infinna sig på de mest oväntade ställena och när jag minst anar det

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2013-02-18 10:11

Äntligen måndag

Såg Tallest Man on Earth på Cirkus igår kväll och han överträffade mina förväntningar by far! På onsdag bär det iväg till Amsterdam med tjejen, att vi ska se Sigur Rós där gör inte resan sämre. Mycket musik nu. Trevligt!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-02-18 12:16

Jag är inte avundsjuk alls att du ska se Sigur Rós.
Ha det trevligt och njut av musiken!

Sålde min gamla Power Mac G5 2 x 2 som drabbats av Kernel Panic för 600 kr. Köparen var riktigt glad och jag också. Synd dock att släppa en sån vacker låda... Någon som har en till salu?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-02-18 17:46

Min Pebble har kommit...återkommer med liten recension om ett par dagar...

Afterwork! Så skönt att mina kollegor är verkliga personer med verkliga problem och inte så jävla stela som på jobbet...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-27 08:40

Jag är så jävla glad att jag tog sovmorgon idag. Sitter och drar ut på morgonkaffet som är den bästa kaffestunden på dagen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-02-27 09:04

... För att iTunes in the Cloud numera finns för film i Svenska iTunes Store...
... och att man nu kan köpa 1080p film där också.

Och har man köpt "HD" (720p) film tidigare så kan man nu ladda ner HD-versionen (1080p) av den

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2013-03-01 10:35

Beställningen av macar till nästa års elever, visade sig sig bli MBPr 13 med fabriksuppgraderad propp - 2.9 GHz istället för 2.6. Kul!

Nu har jag en iPad, äntligen!!

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2013-03-03 22:12

Jag är fortfarande glad för att jag såg "Searching for Sugarman" igår med min kära sambo och några kompisar. Om ni inte har sett den - gör det. En riktigt fascinerande historia och en mycket, mycket bra film. Ses såklart bäst på en riktig bio, ingen jävla "Filmstad". I sthlm går den på bla. Sture, som är en rätt mysig bio.

Så, trots att mitt kära Arsenal spelade en skitmatch mot lillbrorsan Tottenham och torskade med 2-1 så är jag fortfarande nöjd med helgen - fattar ni hur bra filmen var?

  • Medlem
  • ?
  • 2013-03-04 14:27

?Gårdagens sol som försvann har kommit fram igen & det var inte Stickan som sa att det var lysande?.

Senast redigerat 2013-03-04 14:40
Ursprungligen av mac+:

?Gårdagens sol som försvann har kommit fram igen & det var inte Stickan som sa att det var lysande?.

Vad är det för fyrkanter du börjar och slutar meningen med??

Ursprungligen av suddgummi:

Vad är det för fyrkanter du börjar och slutar meningen med??

Apple emoji.

Ursprungligen av suddgummi:

Vad är det för fyrkanter du börjar och slutar meningen med??

Alla system har inte typsnitt som klarar av att visa dessa installerade. Använder man OSX/IOS så bör man se Apples emojis i Safari. I Windows 7 (med uppdatering) / 8 kommer det falla tillbaks till enklare glyphs i Segoe UI Symbol, men övriga kommer ofta visa en placeholder eftersom att symbolen saknas.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-03-04 16:01
Ursprungligen av suddgummi:

Vad är det för fyrkanter du börjar och slutar meningen med??

?Precis som @keptang svarade: Apples emoji. Har kollat upp dem och de är tydligen bara för rättrogna. Apple standard som fungerar perfekt på iOS (iPhone, iPad) och OSX men ger fyrkanter på PC och även med Parallels PC-installation på mac. Har endast öppnat 99mac:s sida med Safari. Mail ger motsvarande resultat som Safari på nämnda enheter. Det blir till att byta sida eller använda ett suddgummi

  • Medlem
  • ?
  • 2013-03-04 17:05
Ursprungligen av biberu:

Alla system har inte typsnitt som klarar av att visa dessa installerade. Använder man OSX/IOS så bör man se Apples emojis i Safari. I Windows 7 (med uppdatering) / 8 kommer det falla tillbaks till enklare glyphs i Segoe UI Symbol, men övriga kommer ofta visa en placeholder eftersom att symbolen saknas.

?Nu har jag fixat&trixat med PC:n i 1,5h utan resultat (skitsystem). Visnings skillnaderna kommer man att stöta på förr eller senare och min tanke var att lösa det direkt. Drivrutiner är på plats så det borde vara typsnitten som felar på något sätt. Det får hamna på den långa "att göra listan".

Ursprungligen av mac+:

?Nu har jag fixat&trixat med PC:n i 1,5h utan resultat (skitsystem). Visnings skillnaderna kommer man att stöta på förr eller senare och min tanke var att lösa det direkt. Drivrutiner är på plats så det borde vara typsnitten som felar på något sätt. Det får hamna på den långa "att göra listan".

Om du använder W7 så behöver du uppdateringen från det förra inlägget, men på W8 borde det fungera direkt.

Bevaka tråden