Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer du jailbreaka din iPhone 5?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-01-29 19:58

Söndag ryktas vara dagen då jailbreak äntligen släpps för iPhone 5 (och andra enheter med iOS 6.1 givetvis) och jag är nog inte den enda som längtat efter detta. Kommer DU jailbreaka din 5:a?

  • Medlem
  • Uppland
  • 2013-01-29 20:25

Direkt. Finns massor med grejer som suger kanelballe med den, främst att det fortfarande saknas en snabbmeny för olika inställningar. Sedan hoppas jag på en app som kan slå av noise-cancelling mikrofonerna när jag använder mitt headset för det fungerar kass jämfört med min gamla 3GS.

Nej, men jag kommer jailbreaka min iPad mini.
Bara för att se hur bra iOS skulle kunna vara.

Ursprungligen av keptang:

Nej, men jag kommer jailbreaka min iPad mini.
Bara för att se hur bra iOS skulle kunna vara.

varför jailbreaker du inte din iphone då? och ser hur bra ios skulle kunna vara med den istället?

själv kommer jag jailbreaka omedelbart och whoiscalling och smsdelivery ska installeras direkt. sen blir det väl förmodligen även bitesms och lite annat smått och gott.

Ursprungligen av mjewl:

varför jailbreaker du inte din iphone då? och ser hur bra ios skulle kunna vara med den istället?

själv kommer jag jailbreaka omedelbart och whoiscalling och smsdelivery ska installeras direkt. sen blir det väl förmodligen även bitesms och lite annat smått och gott.

Jag kan inte pga vissa appar jag använder som inte accepterar en JBad lur.
Annars hade jag gjort det bara för WhoIsCalling och iBlacklist.

Har sagt det förr och anledningen till att jag jailbreakar är whoiscalling. Så länge jag har den så är jag nöjd, behöver inget mer tjafs.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-29 21:05

Nope, jag anser inte att det finns någon som helst anledning att jailbreaka. Senast jag gjorde det var när iPhone OS 3.0/3.1 var "det senaste".

ah ok, visste inte ens att det fanns appar som bara fungerar på ios som inte är jailbreakat.

kanske lite off-topic, men vad är det för appar?

Ursprungligen av mjewl:

ah ok, visste inte ens att det fanns appar som bara fungerar på ios som inte är jailbreakat.

kanske lite off-topic, men vad är det för appar?

https://itunes.apple.com/se/app/good-for-enterprise/id333202351?l=en&mt=8

  • Medlem
  • 2013-01-31 09:55

Finns det en fungerande version av WhoIsCalling till ios 6.1 ?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-01-31 12:08
Ursprungligen av ToLin:

Finns det en fungerande version av WhoIsCalling till ios 6.1 ?

Enligt skaparen är en uppdatering på väg men den ska delvis fungera som den är.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-02 22:31

Tyvärr nej pga jobbet, numera är allt nedlåst och kontrollerat av big brother

@FreddeB, samma här.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-02-04 20:25

18.04 var min 5:a jailbreakad, som jag har längtat! Hann dock bara få in WhoIsCalling innan Cydias servrar blev överbelastade, nu går det sisådär att installera övriga tweaks.

ja, själv har jag lagt ner. insåg rätt fort att det inte var någon ide att ens försöka ladda ner något från cydia.

verkar finnas lite problem med jailbreaket också.

folk har rapporterat att deras väder.app inte startar (eller startar och krashar direkt)
har även rapporterats om folk som inte kan starta sin mobil (fastnar vid apple-boot-loggan)

det sistnämnda har även jag råkat ut för, så blir till att återställa telefonen och göra om allt igen..

eller nu märkte jag iofs att det gick att göra en home+power och starta om den, så boota den korrekt.
verkar som den inte alltid lyckas boota iallafall.

Lite synd att det inte fungerar riktigt som det ska. Antar att det går till sig då trycket i Cydia har lagt sig en aning.

EDIT: Nu fick jag iaf in WhoIsCalling

Senast redigerat 2013-02-04 21:14
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-02-04 22:47

Har släppt lite nu så har petat in några andra favoriter, däribland "Infinifolders". Skönt att behöva ha dubbla (och trippla) mappar av vissa sorter.

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2013-02-04 23:52
Ursprungligen av barbapappa_86:

Har sagt det förr och anledningen till att jag jailbreakar är whoiscalling. Så länge jag har den så är jag nöjd, behöver inget mer tjafs.

Jo, SBSettings

Ursprungligen av Cihan:

Jo, SBSettings

Testat den men jag behöver den inte.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-02-05 00:05
Ursprungligen av barbapappa_86:

Testat den men jag behöver den inte.

Stör du dig inte på det faktum att du måste in i "Inställningar" varje gång du ska aktivera wifi/bluetooth? Att inte Apple löser det i notiscentret är för mig en gåta, så tur att JB löser det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-05 00:43
Ursprungligen av CEk:

Stör du dig inte på det faktum att du måste in i "Inställningar" varje gång du ska aktivera wifi/bluetooth? Att inte Apple löser det i notiscentret är för mig en gåta, så tur att JB löser det.

För att man inte tycker det finns någon anledning att fibbla med att stänga av och sätta på det hela tiden? Man har det ju på sedan sköter iOS resten när man väl ska använda det

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-02-05 00:47
Ursprungligen av zinned:

För att man inte tycker det finns någon anledning att fibbla med att stänga av och sätta på det hela tiden? Man har det ju på sedan sköter iOS resten när man väl ska använda det

Jag använder både wifi och bluetooth rätt frekvent och eftersom batteritiden på 5:an är under all kritik så tycker jag det är rätt smidigt att ha det á la Android.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-05 00:53
Ursprungligen av CEk:

Jag använder både wifi och bluetooth rätt frekvent och eftersom batteritiden på 5:an är under all kritik så tycker jag det är rätt smidigt att ha det á la Android.

Nu är ju detta kanske lite OT men batteritiden i iPhone är kanon, om man nu inte råkat få ett måndags-ex eller har nåt skit i en backup man lade tillbaka. Att möjligheten finns på ett sämre OS som Android kan jag köpa men enligt mig helt onödigt i iOS. Det hade ju varit intressant att få veta vad egentligen anser att batteriet ska klara av egentligen, skicka gärna PM

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-02-05 01:09
Ursprungligen av zinned:

Nu är ju detta kanske lite OT men batteritiden i iPhone är kanon, om man nu inte råkat få ett måndags-ex eller har nåt skit i en backup man lade tillbaka. Att möjligheten finns på ett sämre OS som Android kan jag köpa men enligt mig helt onödigt i iOS. Det hade ju varit intressant att få veta vad egentligen anser att batteriet ska klara av egentligen, skicka gärna PM

Min två år gamla 4:a har bättre batteritid än 5:an jag fått. Dock orkar jag inte krångla med att testa att kör den ren utan backup etc, har för mycket grejer sparat för att det skulle vara en hållbar lösning. Jag får helt enkelt ta att ladda den ofta. Nu la jag för övrigt in Auxo, ett mycket trevligt alternativ till iOS multitasking. Sveper man två gånger åt vänster så får man snabbknappar för wifi och de andra grejerna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-05 09:08

Fan så svag karaktär jag har men efter att ha läst http://blog.accuvantlabs.com/blog/bthomas/eva... blev suget efter BiteSMS, NCSettings och AppSlide blev för stort så i5an är nu JBad. Jag tar ut en till i5a på jobbet som får bli jobbfån

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2013-02-05 09:43
Ursprungligen av barbapappa_86:

Testat den men jag behöver den inte.

Oumbärligt enligt mig, men alla är vi olika

Verkar som en hel del inte hänger med. WeekinCal får telefonen att starta upp i safe mode Hoppas dom alla uppdaterar sina tweaks.

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2013-02-05 23:37

MultiCleaner funkar inte, No Keyboard Spotlight funkar inte :(...
Barrel funkar
Märks att det inte funnits något JB på ett tag. Mycket har förändrats, mycket har halkat efter.

Ursprungligen av FreddeB:

Fan så svag karaktär jag har men efter att ha läst http://blog.accuvantlabs.com/blog/bthomas/eva... blev suget efter BiteSMS, NCSettings och AppSlide blev för stort så i5an är nu JBad. Jag tar ut en till i5a på jobbet som får bli jobbfån

Gjorde samma sak, nu JB'ad.
WhoisCalling + iBlacklist + Infinifolders + Auxo = lycklig.
Och bara en sån sak att kunna ställa in egen default browser..

Min telefon är hel igen!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-02-06 18:55
Ursprungligen av Cihan:

MultiCleaner funkar inte, No Keyboard Spotlight funkar inte :(...
Barrel funkar
Märks att det inte funnits något JB på ett tag. Mycket har förändrats, mycket har halkat efter.

Använd "NoSpot" istället, fungerar utmärkt för mig.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-02-06 23:07

Jag kan inte se "Användning" och "Vänteläge" för batteriet längre sedan jag JB

Bevaka tråden