Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer inte åt köp i Appstore från min iMac 8 (OSX 10.6.8).

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försöker uppdatera till Mountain Lion på min stationära men det går inte. På min MacBook funkar det hur bra som helst och min iMac är ansluten till samma konto. Kan göra allt, kommer åt mina kontouppgifter också, men kan inte dra hem mina tidigare inköp. Första gången fick jag svaret att jag måste ha minst 2GB minne, vilket jag åtgärdat. Burken har nu 4GB minne. Har gjort följande utan framgång:

Säker start (shift vid omstart)
Skaffat nytt admin-konto på datorn och loggat in
Uppdaterat kontouppgifterna på iTunes (trots att det inte behövdes)
+plus lite annat smått och gott.

Så fort jag försöker ladda ner från Appstore på iMacen, MacBooken funkar klockrent, så börjar den ladda, efter 10-30 sek dyker badbollen upp...
Det enda jag inte gjort är att ominstallera OSX men känner att det borde vara ett Appstore-problem?
Varför går det inte! Hjälp mig. Vill kunna njuta av fördelarna med Airdrop och liknande i OSX 10.8.

Ta ner Mountain Lion-installationsfilen på MacBooken, och använd Lion Disk Maker för att lägga ut den på ett USB-minne. Använd sedan USB-minnet för att installera Mountain Lion på iMacen.

Vad menar du med iMac 8 som du skriver i rubriken? Om du menar modell-id 8,1 så bör du nog skriva 8,1, så förstår alla vad du menar.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ta ner Mountain Lion-installationsfilen på MacBooken, och använd Lion Disk Maker[/url] för att lägga ut den på ett USB-minne. Använd sedan USB-minnet för att installera Mountain Lion på iMacen.

Vad menar du med iMac 8 som du skriver i rubriken? Om du menar modell-id 8,1 så bör du nog skriva 8,1, så förstår alla vad du menar.

Jovisst är det 8,1 iMac! Tack för tipset.

1
Bevaka tråden