Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Chrome sparar gamla versioner

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om du använt webbläsaren Chrome under en längre tid kan det vara en idé att kolla filstorleken. En läsare tipsade oss om att webbläsaren sparar tidigare versioner efter att den uppdaterats.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2013-02-04 11:34

Jaså, var det inte redan bekant? Jag brukar gå in i paketet och ta bort den gamla versionen.

Tack för tipset!

Är det likadant i windows-versionen? Var hittar man i så fall de gamla versionerna där?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Tack för tipset!

Är det likadant i windows-versionen? Var hittar man i så fall de gamla versionerna där?

Nej, där funkar det som det bör.

Ursprungligen av alix:

Jaså, var det inte redan bekant? Jag brukar gå in i paketet och ta bort den gamla versionen.

Jag använder iof inte Chrome så ofta, men nä, kände inte till det och tänkte vi kunde dela med oss av tipset. Min installation verkar iof inte spara mer än en tidigare så verkar ju inte drabba alla.

  • Medlem
  • 2013-02-04 14:26
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Jag använder iof inte Chrome så ofta, men nä, kände inte till det och tänkte vi kunde dela med oss av tipset. Min installation verkar iof inte spara mer än en tidigare så verkar ju inte drabba alla.

Å, det var ingen kritik så, bra att du skrev det! Snarare borde jag inte utgå från att saker och ting är bekanta bara för att jag vet om det.

  • Medlem
  • Skyttorp
  • 2013-02-04 14:36

ingen aning

Ursprungligen av Redaktionen:

Om du använt webbläsaren Chrome under en längre tid kan det vara en idé att kolla filstorleken. En läsare tipsade oss om att webbläsaren sparar tidigare versioner efter att den uppdaterats.

Läs hela artikeln här

Tack för tipset, jag hade ingen aning om detta. Fick bort ca 4,4 GB onödiga filer!

Ursprungligen av alix:

Å, det var ingen kritik så, bra att du skrev det! Snarare borde jag inte utgå från att saker och ting är bekanta bara för att jag vet om det.

Nä precis, du får ta och tipsa oss så vi kan sprida det

Tack för 11GB mindre onödigt.

  • Medlem
  • 2013-02-04 17:55
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Nä precis, du får ta och tipsa oss så vi kan sprida det

Det ska jag göra! Jag använder Chrome jämt, så hittar jag något konstigt hör jag av mig. Jag kan redan nu tipsa om att den lilla skummisen, påminnande om Mr Walker, som syns i övre högra hörnet i inkognitoläge, han vänder sig åt olika håll i de olika Chrome-versionerna i Mac respektive Linux. Man kan väl inte ladda upp bilder på sådant längre, så ni får tro mig. Å andra sidan är väl detta faktum komplett ointressant.

Ursprungligen av alix:

Jag kan redan nu tipsa om att den lilla skummisen, påminnande om Mr Walker, som syns i övre högra hörnet i inkognitoläge, han vänder sig åt olika håll i de olika Chrome-versionerna i Mac respektive Linux.

Det var som tusan...

Ursprungligen av alix:

Å andra sidan är väl detta faktum komplett ointressant.

Inte alls.

  • Medlem
  • 2013-02-04 19:15
Ursprungligen av Papperskatt:

... Inte alls.

Tack!

  • Medlem
  • 2013-02-06 10:04

Fler tips: Chrome sparar äldre versioner av flashplugin också. Du hittar dem i Användarbibliotek > Application Support > Google > Chrome > PepperFlash.

Edit: Hela mappen "Chrome" ovan vägde in på 239 MB! Jag använder alltid Chrome och har gjort det ända sedan Safari slutade uppdateras för Snow Leopard. Efter total ominstallation är den nu på 30 MB. Google verkar ha helt kass uppdateringstjänst vad gäller Chrome. Men funktionen av Chrome är det visserligen inga fel på! Tycker jag.

Senast redigerat 2013-02-06 11:20
1
Bevaka tråden