Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Besökare till sin blogg

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har ett problem som jag gärna vill kunna avhjälpa. Det gäller trafik till en site. Det känns lite som att trafiken aldrig riktigt har hittat siten och jag hade väl hoppats bloggandet skulle hjälpa. Börjar undra om vi skulle ha valt ett annat verktyg, tex tumbler för att få igång det hela. Vad kan man göra?

Usel på SEO som jag är så vet jag inte ens vart jag ska börja med den biten. Hans site dyker upp på första plats när man söker på hans namn i alla fall. Det är en wordpress-site och bloggen uppdateras med Blogsy från en iPad så jag vet inte om en seo-plugin kommer hjälpa där.

Alla förslag är ytterst välkomna!

Om det är inom en nisch så kan det vara värt att behandla sånt som är aktuellt inom den genom att svara på andra bloggars inlägg, och sedan gå in där och kommentera om det. På så vis kan man få uppmärksamhet på dom redan befintliga bloggarna (som har trafik) och blir samtidigt en mer aktiv del av nischen.

Superfint svar! Tack!

Jag har också funderat ifall han på längre sikt ska befinna sig på något socialt nätverk också, för sådant kanske hjälper det med?

Det beror på vad det är för nisch det handlar om. En gammal kund som jobbade med byggställningar (en utav norra europas största aktörer) envisades med att ha en Facebook-sida, och något år senare så hade den fortfarande bara 27 likes. Frågan är ju om det går att ha en meningsfull diskussion kring vad han jobbar med i det mediet, annars handlar det bara om att pusha ut sina blogginlägg. (vilket går att automatisera) Finns det något socialt nätverk där kunderna är i egenskap utav just presumptiva kunder? Byggställningsföretaget var på samma ställe som sina kunder, (alla är ju på Facebook) men dom var inte intresserade av att vara kunder där.

Nu är det ju en blogg du använder och inte facebook sida, men det går ju starta en fb-sida och marknadsföra bloggen/siten där igenom.
Har testat att marknadsföra mina inlägg på fb och även prövat en annons.

Annonsen kan du utforma för rätt målgrupp osv för att hitta rätt intressegrupp. Man kan även marknadsföra sina inlägg för att nå ut till mer personer.

Min fb-sida handlar enbart om att jag lägger upp mina foton, genom marknadsförda inlägg och 1 annons har jag fått fler följare och bra respons!

Ett tips!

Här kommer en skärmdump på ett marknadsfört inlägg;

Mja, facebook har han det gäller lite svårt för, tänkte mer LinkedIn eller dylikt. Men jag tror med lite lirkande så kanske man kommer dit!

Det som känns svårt är att hans vänner inte heller är så mkt där, så han har inte det där "naturliga nätverket" på nätet än och det kanske är där man måste börja?

Ursprungligen av klarabara:

Hej!
Jag har ett problem som jag gärna vill kunna avhjälpa. Det gäller trafik till en site. Det känns lite som att trafiken aldrig riktigt har hittat siten och jag hade väl hoppats bloggandet skulle hjälpa. Börjar undra om vi skulle ha valt ett annat verktyg, tex tumbler för att få igång det hela. Vad kan man göra?

Usel på SEO som jag är så vet jag inte ens vart jag ska börja med den biten. Hans site dyker upp på första plats när man söker på hans namn i alla fall. Det är en wordpress-site och bloggen uppdateras med Blogsy från en iPad så jag vet inte om en seo-plugin kommer hjälpa där.

Alla förslag är ytterst välkomna!

Ok, det skadar ju inte att vara på fler ställen:)! Men det är som sagt inte lätt att nå ut, det gäller som irrelogical skriver, att vara ständigt aktiv på andra bloggar och siter med samma intresse. Kommentera m.m.

Skickar en till dump på en annons jag gjorde för att testa, om det kommer upp på tapeten så vet du hur det ser ut iaf.
Ha det bra!

1
Bevaka tråden