Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Piltangenterna har slutat fungera

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått ett löjligt problem på min MBP. Jag har sökt svar på 99 och hos Apple men inte hittat något svar. Mina piltangenter har slutat att fungera. Jag gissa att jag bara lyckats koppla ur dem med något kommando, men jag vet inte vilken. Skulle därför uppskatta hjälp.

Senast redigerat 2013-02-02 23:58

Vilken MBP?
Vilket operativsystem?
Har du provat med ett externt tangentbord?

MacBook Pro 15 tum, 10.8.2 . Har inte haft till något externt bort att testa med tyvärr.

Du berättar ingenting om vad du har provat. Omstart? PRAM-reset?

Och apropå Mac-modellen. Nu tror jag inte att det spelar så himla stor roll i just den här frågan, men om någon frågar vilken modell det är, så förväntar man sig nog ett lite mer detaljerat svar än att det är en 15-tummare.

Senast redigerat 2013-02-02 23:08

Hur har det gått med detta? Har du hittat någon lösning?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Hur har det gått med detta? Har du hittat någon lösning?

Tyvärr är det fortfarande fel på tangenterna, jag har tyvärr vant mig vid problemet och kört med externt tangentbord. Jag tror säkert det går att nollställa den som det beskrivts i tråden. Jag ska försöka göra ett nytt försök och kommer skriva om hur det går när jag gjort det.

Du verkar inte speciellt intresserad av att lösa problemet. Du väntar nästan två månader med att återkomma till tråden. Och att döma av din knapphändiga information så har du inte provat någon enda liten åtgärd - varken under den perioden eller före det.

Har du uppdaterat till 10.8.3? (Om inte, använd gärna combo-versionen av uppdateringen)
Funkar alla andra tangenter? Är det bara piltangenterna som slutat fungera?
Och du har fortfarande inte berättat vilken datormodell det är. (Det finns måååånga olika 15-tums MBP)

1
Bevaka tråden