Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kostnad för marknad

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varför har ni börjat ta betalt för att lägga in annonser?

Det var gratis innan i köp&sälj forumdelen och ser inte varför det inte skulle kunna fortsätta vara gratis..
Om det inte är så att ni blivit snikna eller fått storhetsvansinne(?)

Ska det kosta pengar kan jag lika gärna välja blocket, nog för att det kostar lite mer men fler potentiella köpare/säljare då de har fler besökare.

(Ja, jag vet att detta är gratis för tillfället med koden, men ni skriver ju själva att det ska kosta pengar fr.o.m ett visst datum)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-02 20:38
Ursprungligen av mjewl:

Varför har ni börjat ta betalt för att lägga in annonser?

Det var gratis innan i köp&sälj forumdelen och ser inte varför det inte skulle kunna fortsätta vara gratis..
Om det inte är så att ni blivit snikna eller fått storhetsvansinne(?)

Ska det kosta pengar kan jag lika gärna välja blocket, nog för att det kostar lite mer men fler potentiella köpare/säljare då de har fler besökare.

(Ja, jag vet att detta är gratis för tillfället med koden, men ni skriver ju själva att det ska kosta pengar fr.o.m ett visst datum)

Hej!

Ett par av anledningarna utan speciell ordning till att vi tar ut en mer symbolisk summa på 5 kronor är:

1, Det kostar att driva och utveckla en webbplats.
2, Blir högre kvalitet i annonserna när de kostar.
3, Sorterar bort Tradera-länkar exempelvis, som nu är förbjudna.
4, Gör det svårare för bedragare (speciellt nu när man måste registrera sitt mobilnummer till en person from 1 feb).
5, Vi får möjlighet att satsa mer på marknaden.
... etc.

Varför ska du då annonsera på 99mac om det kostar 5 kronor undrar du? Jo, när du gjort det ett par gånger så vet du vad du kan förvänta dig och du kan förlita dig på tjänsten och att du inte blir uppringd av en massa slumpmässigt folk som vill pruta (Blocket). Du når ett Apple-community med en viss målgrupp (80 000 stycken Apple-entusiaster) som kanske vet mer om vad de köper och lägger mer värde på prylarna. Jag ser inte vart i storhetsvansinnet skulle ligga, men tycker du inte det är värt att lägga 5 kronor på en annons så varför ska du alls använda tjänsten om den är gratis? Sedan kostar inte blocket "lite mer", utan det kostar 6 gånger mer där och du får bara då ladda upp en enda bild. Det finns nog ingen som kan konkurrera med Blocket på grund av deras storlek, men det finns andra kvaliteter och behöver alltså inte betyda att ett gratisalternativ är det näst bästa. Vi kan säkerligen hitta jättebra ändamål för den slant som trillar in även om det är mindre summor det handlar om, så det handlar också om att stödja 99mac.

Hoppas du är nöjd med svaret!

ok, håller med om/accepterar allt utom punkt ett, med den motiveringen så skulle ni isåfall även ta betalt för att skapa en användare i forumet och/eller ta betalt för att få läsa nyheterna.

men jag nöjer mig med svaret och tackar för att du tog dig tid att svara mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-02 20:46
Ursprungligen av mjewl:

ok, håller med om/accepterar allt utom punkt ett, med den motiveringen så skulle ni isåfall även ta betalt för att skapa en användare i forumet och/eller ta betalt för att få läsa nyheterna.

men jag nöjer mig med svaret och tackar för att du tog dig tid att svara mig.

Vårt motto är inte att syssla med mikrobetalningar här och var, marknad är ett undantag främst på grund av att höja kvaliteten och att hålla bedragare borta (även om det problemet är ett förebyggande sådant, vi vet inte om det skett på 99mac tidigare men det sker i de flesta marknader som når så här många människor och speciellt vid så attraktiva produkter). Det skall även modereras, polisanmälas och läggas tid på vid bedrägeri och administreras. Vi är människor som jobbar med denna webbplats, innan var det ingen anställd alls men nu är vi ett par stycken personer och vi har höga ambitioner. Slutligen, om du kan tjäna ett par kronor extra på att få en bra köpare så kan det vara värt den femkronan.

1
Bevaka tråden