Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BB10: Grattis TAT och RIM

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Stort grattis till TAT som lyckats med detta.
Blackberry Z10 review.

Apple, välkomna till 2013.

Jag blev iallafall imponerad.

Vill ni se hela releasen som skedde tidigare idag, besök The BlackBerry Experience och spola fram 21 minuter.

Senast redigerat 2013-01-30 18:15

Sådär. Tangentbordet verkade smart, i övrigt är jag inte jätteimponerad. Känns inte som en revolution jämfört med Android eller iOS.

Ingen revolution, men ett stort steg framåt (eller bakåt ) iallafall när det gäller användande.
Lite nytänkande, det är kul tycker jag.

TAT hade nog gjort ännu bättre grejer om man fått fria tyglar.

Ja, de har ju gjort en snygg kalkylator iaf. Tycker att systemet verkar vara adekvat. Säkert ett stort steg för de som använder BlackBerry sen innan och ett par riktigt smarta grejer, som tangentbordet. Däremot förhållandevis hög inlärningströskel. Jag tappade i alla fall fokus bland alla gester och svepningar i videon efter ett tag. Upp? Ned? Upp och sen höger? Upp och sen vänster? Vilket hittade man var?

Har alltid gillat Blackberry. Skulle kunna tänka mig att skaffa en om någon berättar för mig hur jag synkar den mot mina kontakter och kalender i iCloud.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-01-30 20:55

Såg helt ok ut men håller med Capeman det var mycket svepningar och dragande hit och dit för att aktivera diverse funktioner.

Det finns inte en kodsträng från tidigare Blackberry OS i BB10, allt är gjort från grunden och upp utav svenska TAT.

Hur man använder den kan jag inte uttala mig om, har inte provat.
Men oerhört trevligt att slippa stänga / pausa / öppna appar för att se vad som händer tycker jag det verkar vara.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-01-30 22:14
Ursprungligen av keptang:

Det finns inte en kodsträng från tidigare Blackberry OS i BB10, allt är gjort från grunden och upp utav svenska TAT.

Hur man använder den kan jag inte uttala mig om, har inte provat.
Men oerhört trevligt att slippa stänga / pausa / öppna appar för att se vad som händer tycker jag det verkar vara.

Fast det är ju bara de 8 senaste som syns, vill du se vädret igen får du då öppna upp appen igen.
Mindre smidigt.

Ursprungligen av zappee:

Fast det är ju bara de 8 senaste som syns, vill du se vädret igen får du då öppna upp appen igen.
Mindre smidigt.

Vad jag sett så finns sociala händelser (mail/telfon/FB/twitter etc) seamless genom UI:t utan att någonsin behöva gå till appar och byta.
Det var det jag menade främst.

Att någon enstaka gång behöva leta upp den nionde (om nu 8 är begränsningen) som inte finns i Hub så får det väl vara så.

Riktigt bra jobbat, snyggt funktionellt och nytänkande. Kanske inte superlogiskt och användarvänligt till en början men det lär vara extremt bra när man lär sig det.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-01-30 22:14

Kollade The Verges recension, BlackBerry Z10 review: a new life, or life support? | The Verge.

Verkar tyvärr vara riktigt dåligt överlag.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-01-30 23:49
Ursprungligen av zappee:

Kollade The Verges recension, BlackBerry Z10 review: a new life, or life support? | The Verge.

Verkar tyvärr vara riktigt dåligt överlag.

Läste du ens recensionen?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-01-30 23:53
Ursprungligen av keptang:

Android?

Japp, de emulerar Android för att få lite mer appar i sitt stall.

Ursprungligen av Gordy:

Läste du ens recensionen?

Nej, jag såg videon.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-01-31 00:10
Ursprungligen av zappee:

Nej, jag såg videon.

Underligt för där sägs ju inte det du påstår utan: "overall the Z10 is a fine device" "the bottomline is it is a good phone" "blackberry 10 is a very good mobile operatingsystem" "it is extremely capable"

Ursprungligen av zappee:

Japp, de emulerar Android för att få lite mer appar i sitt stall.

Inte riktigt så tanken är, Android-utvecklare kan publicera sina appar för BB10 om man önskar. Mer en kul feature (Android player)..
Inte för att få in fler native appar.

Kolla gärna på deras event från idag som jag länkar till i första inlägget.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-01-30 23:01

Jaha, ja den grejen är smidig.

Dock verkar det i övrigt ganska trist och dåligt, t.ex. att man kör Androidapps i version 2.*

Ursprungligen av zappee:

Jaha, ja den grejen är smidig.

Dock verkar det i övrigt ganska trist och dåligt, t.ex. att man kör Androidapps i version 2.*

Android?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2013-01-31 05:47

Vad man kan säga är väl att vi nu har minst 2 mobil-OS som har tänkt nytt och som inte bara kopierar Apple. Microsoft med Windows (Phone) och nu RIM. Googles Android känns mindre och mindre intressant eftersom det bara verkar kopiera det Apple gör och Apple kopierar vad Android gör.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2013-02-11 18:23

Känns som en intressant telefon att dela ut på ett kontor bland medelålders användare som fortfarande saknar telefoner med 0-9 knappar och hade svårt med nokias tre funktionsknappar.

1
Bevaka tråden