Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteri till svarta Powerbooken?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En kompis har en svart Powerbook med kasst batteri. Någon som vet vart man kan köpa dessa batterier till en rimlig penning..?

Nä, men när jag kollade runt lite så såg jag att AC-adaptrar till samma maskin kostar dubbelt så mycket på vissa ställen som på andra. Troligen värt att kolla runt alltså.

Och jo, jag har egentligen annat att göra men just nu är jag för spänd på vad som komma skall för att få nåt ordentligt gjort ändå.

Kan förresten gott tillägga att Macoteket i det här fallet hade det lägre priset.

Drygt 2000 på Macoteket, inte precis nåt man köper ett par i reserv för säkerhets skull. Jag tror man får beställa från USA om man ska komma ner i pris. De här länkarna kanske hjälper:

http://www.pbzone.com
http://www.powerbooktech.com/

  • Oregistrerad
  • 2003-06-23 17:16

Jag har en svart PB G3 som jag inte använder (kaput). Jag vet inte om batteriet (Lithium Ion Rechargeable Battery, Model number: M4685) funkar men det är möjligt. (Har tyvärr ingen möjlighet att undersöka) Isåfall kan han få köpa batteriet för 750:- eller dyl. om testning av batteri kan utföras. Jag befinner mig i Stockholm nu och några dagar till (minst).

ps. Jag bits inte .ds.

Senast redigerat 2003-06-23 17:57
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2003-06-28 17:12

Annars har MCE Technologies batteri för $149. Lägg därtill en liten frakt på ca $27 (tror jag).

Citat:

Skrevs ursprungligen av frazze
Annars har MCE Technologies batteri för $149. Lägg därtill en liten frakt på ca $27 (tror jag).

Det blir ju i alla fall runt 2000 spänn innan det är framme. Då skulle jag hellre köpa på Macoteket. Tryggare, enklare, obetydligt dyrare om alls och säkert mycket snabbare.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2003-07-10 16:46
  • Medlem
  • Skövde
  • 2003-07-10 17:34

Verkar lite småskumt.....
Batteriet är billigare i Sverige än i staterna. Kanske är det ett restlager som säljs ut?

Citat:

Skrevs ursprungligen av MacJake
Verkar lite småskumt.....
Batteriet är billigare i Sverige än i staterna. Kanske är det ett restlager som säljs ut?

Nej, jag tror det är ett "klonbatteri", inte Apples eget utan går via andra kanaler. Synd bara att de som säljer den inte låtit oss veta det på nåt bra sätt. Jag har aldrig hört talas om nåt företag som heter "toolbar" förut.

1700 spänn med moms. Låter som ett bra köp tycker jag.

Vilken svarta menar ni?

Jag lärde mig nyligen att det finns en massa olika varianter på batterier som man kan tro ska vara samma, men icke!

Jag har då alltså en PB G3 Pismo som har samma batteri som föregångaren Lombard. Sedan finns det ju en PB G3 före den som heter WallStreet, men se den ska ha ett annat batteri!

Batteri till min har jag hittat hos InWareHouse för ung. 3000:- (Apple original, M7318), så jag håller till godo med mitt halvtrötta en stund till. Där finns också andra fabrikat till äldre maskiner.

Har någon en billigare källa så skrik!

mvh

Henke

1
Bevaka tråden