Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Simcity för mac lanseras efter pc-versionen

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-01-30 13:44

Ett givet köp

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-30 13:54

Hoppas de gör en bra OSX-version av det. Vissa spel är pinsamt dåliga på OSX jämte Windows.

Givet

  • Medlem
  • 2013-01-30 14:03

Det finns väldigt mycket problem med PC-versionen, med tanke på att man MÅSTE vara online för att få spela, pga DRM-stöd. Det kommer antagligen vara likadant på mac...

Ursprungligen av jac:

Det finns väldigt mycket problem med PC-versionen, med tanke på att man MÅSTE vara online för att få spela, pga DRM-stöd. Det kommer antagligen vara likadant på mac...

Fast PC-versionen är väl inte släppt skarpt ännu? I början på mars såg jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-30 15:11

Jag tillbringad många timmar med Sim City på en Macintosh Performa 450, året var 1994 och det kändes bara så himla kul

Ursprungligen av stile:

Jag tillbringad många timmar med Sim City på en Macintosh Performa 450, året var 1994 och det kändes bara så himla kul

Dito. Fast då med en Performa 460 och 1995...
Både dator och spel inkl kartong finns kvar ännu. Datorn har dock inte körts på minst ett decennium...

Synd bara att det är så mycket DRM i Sim City, bannar EA dig eller bara råkar ha en dålig dag för sina servrar, ja då får du inte spela.
Feedback On Simcity Gets User Banned From EA Forums - Slashdot

"Spelet designades av Will Wright och lanserades första gången 1989, händelsevis också den enda version som släppts för Macintosh till dags dato."

Det stämmer ju inte alls. Sim City, Sim City 2000, Sim City 3000 och Sim City 4 har alla släppts till Mac OS / Mac OS X.

Ursprungligen av jensohlsson:

"Spelet designades av Will Wright och lanserades första gången 1989, händelsevis också den enda version som släppts för Macintosh till dags dato."

Det stämmer ju inte alls. Sim City, Sim City 2000, Sim City 3000 och Sim City 4 har alla släppts till Mac OS / Mac OS X.

Det är en sanning med modifikation. Det stämmer att det släppts versioner för Mac OS och Mac OS X finns vad jag hittat finns det endast versioner för PowerPC, med undantaget för Sim City 2000 från GOG som vad jag förstår är en wrappad Windowsversion som går att köra i OS X: SimCity 2000â„¢ Special Edition for download $5.99 - GOG.com.

Hittar du fler får du gärna säga till - vi älskar Sim City här på 99mac.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2013-01-31 08:44

Kan ju inte säga annat än att man blir sugen...

Det är inte alls en sanning med modifikation då ni skrev "händelsevis också den enda version som släppts för Macintosh till dags dato." Och min Performa 460 var och är en Macintosh. Och lirade SimCity 2000.

Ursprungligen av johan_tanying:

Det är inte alls en sanning med modifikation då ni skrev "händelsevis också den enda version som släppts för Macintosh till dags dato." Och min Performa 460 var och är en Macintosh. Och lirade SimCity 2000.

Du har helt rätt i att texten var lite otydlig på den punkten. Vi fixar.

Jaja! Om "Macintosh" i det här fallet alltså betyder "Intel-mac", så stämmer det det ju. Men på den tiden när Macen officiellt hette Macintosh, då lirade jag i alla fall Sim City 2000, på en II cx, vill jag minnas. Ett av tidernas bästa spel!

Ska bli kul att testa det här när det kommer!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-31 15:51

En observation och nu glider jag in på en välkänd topic..."mac" samt "pc", i all välmening.

Trots det är en Mac-site så väljer ni att skriva produktnamn som t ex imac eller t o m Imac men när det är en plattform vi talar om, ska den då inte skrivas som "Mac" ?

Som observation nummer två, ni skriver i rubriken "pc" när det då enligt skrivreglerna heter "PC". Korrigerar ni?

Ursprungligen av zinned:

En observation och nu glider jag in på en välkänd topic..."mac" samt "pc", i all välmening.

Trots det är en Mac-site så väljer ni att skriva produktnamn som t ex imac eller t o m Imac men när det är en plattform vi talar om, ska den då inte skrivas som "Mac" ?

Som observation nummer två, ni skriver i rubriken "pc" när det då enligt skrivreglerna heter "PC". Korrigerar ni?

Ta gärna alla frågor om språkregler och dyligt i feedbackforumet.
Edit: Nu går det även att rätta artiklar.

Senast redigerat 2013-02-02 00:52
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-14 06:50

Sim City totalsågas av Aftonbladets spelrecensent p.g.a. DRM-skyddet.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/article16411561.ab
Låter inte allt för uppmuntrande att det inte går att ansluta till servrarna när man ska spela. Förhoppningsvis rättas problemen till, det här skulle bli det första spelet jag köper på 2000-talet

Ursprungligen av stile:

Sim City totalsågas av Aftonbladets spelrecensent p.g.a. DRM-skyddet.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/article16411561.ab
Låter inte allt för uppmuntrande att det inte går att ansluta till servrarna när man ska spela. Förhoppningsvis rättas problemen till, det här skulle bli det första spelet jag köper på 2000-talet

Det totalsågas överallt.

1.7 i en 10-gradig skala av 3035 spelare.
67 av 100 i snitt bland 35 reviews.
http://www.metacritic.com/game/pc/simcity

Helt sjukt hur man kan ha Online DRM, hur ska man då spela på platser där man inte har något nät?
Vansinne.

Ursprungligen av keptang:

Det totalsågas överallt.

1.7 i en 10-gradig skala av 3035 spelare.
67 av 100 i snitt bland 35 reviews.
http://www.metacritic.com/game/pc/simcity

Helt sjukt hur man kan ha Online DRM, hur ska man då spela på platser där man inte har något nät?
Vansinne.

Detta löser du genom att ha tacka alla snälla människor som moddar Sim City och tar bort detta online krav:
http://www.reddit.com/r/Games/comments/1a9t0e/simcity_modder_removes_always_online_forced/

Ursprungligen av citronsyra:

Detta löser du genom att ha tacka alla snälla människor som moddar Sim City och tar bort detta online krav:
http://www.reddit.com/r/Games/comments/1a9t0e/simcity_modder_removes_always_online_forced/

Save games ligger online hos EA bl.a.
Detta är bara fel, folk ska bojkotta, upp till kamp!

Ursprungligen av keptang:

...Detta är bara fel, folk ska bojkotta, upp till kamp!

Instämmer helt! Eftersom de kör DRM så kommer jag inte köpa detta spel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-14 11:54
Ursprungligen av keptang:

Det totalsågas överallt.

1.7 i en 10-gradig skala av 3035 spelare.
67 av 100 i snitt bland 35 reviews.
http://www.metacritic.com/game/pc/simcity

Helt sjukt hur man kan ha Online DRM, hur ska man då spela på platser där man inte har något nät?
Vansinne.

Det blir humor över det hela, 1,7 i betyg och folk verkar inte nöjda med. Undra om de tar till sig kritiken. Jag beställer inget spel heller så länge DRM finns kvar.

1
Bevaka tråden