Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Preliminära leveransbesked / Sänkta priser ??

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om ni kollar denna länk till InWarehouse, ser ni att dem har satt preliminär leverans redan 15 Juli http://www.inwarehouse.se .... Eller så är det bara rena gissningar, vore kul att höra rykten om hur långt dem kommit med burkarna.
Har även kollat runt på priser, det billigaste priset jag har sett för Dual 2GHz är Reda Gruppen 29.993:- inkl moms. Samt Power Pc där jag beställt min 30.365:- ink. moms.

Priser hämtade från http://macworld.idg.se/tjanster/macbarometern/powermac.asp

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-07-05 20:24

Häftig om det är sant !
Jag har redan beställt 2xCPU G5

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-07-14 03:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av REP
Häftig om det är sant !
Jag har redan beställt 2xCPU G5

Jag med sitter här otåligt och väntar... pust fantastiskt att ha vänner som sitter i samma båt! Mitt hjärta rusar till bara jag ser en Mac Donalds reklam på teve nu ju! Och härom dagen kommer frugan hem med en PC tidning och dom recenserade Powerbook G4 i den och det var så man dreglade vill också tillägga att Mac nyheterna var det enda vettiga i den blaskan!

Tillbaks till min vänta... Håll ut vänner snart är den här! ))

Där jag brukar köpa Apple-prylar ifrån så har de också sagt att Apple säger "Leverans runt den 15 Juli". Men de tillade också, visa av erfarenhet, att G5 borde dyka upp i mitten, slutet av Augusti.

Men visst är man sugen på att få sin G5!

Har också fått uppgifter om leverans 15 Augusti nu, men som alla säger Apple kan släppa dem imorgon, utan någon som helst varning. (dem blev klara tidigare än beräknat)
Men som sagt det har aldrig hänt förut så det är ju inte stor chans att det gör det nu heller, men man kan ju hoppas på ett mirakel ibland.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-07-18 20:36

Jeg syns jeg leser at en hel gjeng har bestilt dual G5 2ghz. Tar dere opp lån i banken eller har dere spart på sparegrisen?

Selv sliter jeg med å få råd til en G4 powermac til kampanjepris.

Man kan väl lägga upp på avbetalning via AppleStore till 36 månader tror jag om jag minns rätt, finns säkert bättre alternativ eftersom jag anser inte att Apple Store är dem som är billigast kanske. Själv så gör jag musik och för pengar som kommer in förvaltar vi i nya (verktyg) Problemet för mig är att min G4, 1GHz inte hänger med längre i svängarna av mitt musikskapande, så datorn får absolut inte vara den del som sätter gräns.

Vänta 1-3 månader efter dem släppts så finns dem till bra pris på begagnade marknaden, eller ta en funderare över om du verkligen behöver den kraften, eller om det är (pojk - vill - ha) grejen som kommer först, kanske klarar du dig bra på det du har! men jag förstår alla som vill ha nytt, är själv lite pryltokig (tyvärr)

www.motif.se

  • Medlem
  • International user
  • 2003-07-18 20:51

ja, jeg jobber med grafisk... selv om jeg også driver mye med musikk og spiller piano, så er jeg ikke den som duller mye med opptak. Det får mine venner gjøre. Så mitt behov for datakraft er noe mindre enn dere som produserer musikk.

Du bruker yamaha motif?? Bra synth..
Selv liker(gillar) jeg Clavia "nord electro"!:D

Clavia är bra, men något som är bland det bästa jag hört är Access Virus C, var bara tvungen att införskaffa den efter hört den 5 minuter.

Idag 21 Juli är det___

22 Dagar kvar enligt Macoteket...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-07-21 11:42

gratulerer med 26 års dagen!

Tackar så mkt

1
Bevaka tråden