Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Americas army e nu släppt till mac.

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-07-16 23:22

De är släppt nu.

Men va fan måste man pejla för att få ladda ner de? siten

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-17 02:38

$5.95 - nästan gratis - vad är det här för spel? Kräver minst G4@700 och de rekommenderar [email protected] GHz. Tungt...

Är detta inte ett gratis spel? Men jag får nog ändå vänta, systemkraven var alldeles för höga.

Som jag förstod det så var betalningen för att ladda ned spelet från den servern. Om man väntar några dagar kommer ni hitta spelet på spegelsajter och då kan ni ladda ner den gratis.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-17 11:54

Jag tankar ner det från www.macgamefiles.com just nu, och det verkar inte kosta något

Citat:

Skrevs ursprungligen av Simonsj
Som jag förstod det så var betalningen för att ladda ned spelet från den servern. Om man väntar några dagar kommer ni hitta spelet på spegelsajter och då kan ni ladda ner den gratis.

Håll ett öga på diverse BitTorrent siter

  • Oregistrerad
  • 2003-07-17 13:09

Anledningen till att det är sä höga hårvarukrav på detta spel är, om jag minns rätt, att spelet bygger på UT2003-motorn eller om det kanske till och med är Unreal2-motorn. Någon av dessa tror jag det är i alla fall...

Jo AA 1.7 använder sig av unreal 2003

nån som vet på ett ungefär hur lång tid det tar att ladda ner AA med bredband??

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2003-07-17 15:10

sitter på 2,5 mbit utfors, drar hem från macgamefiles (demo?), ligger runt 25-35 kb/sek... typ någon timma alltså.

finns det fler speglar?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-07-17 15:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av kevlar
sitter på 2,5 mbit utfors, drar hem från macgamefiles (demo?), ligger runt 25-35 kb/sek... typ någon timma alltså.

finns det fler speglar?

Finns inget demo på AA, det är ju freeware så

Btw så laggar det på min dual 1.42 med Gf4ti.....typ 30-40 fps

  • Oregistrerad
  • 2003-07-18 12:35

Det går rätt tungt på min lilla 12" pb också, så du behöver inte känna dig ensam

  • Medlem
  • Örebro
  • 2003-07-18 18:58

Det går verkligen toksakta från Macgamefiles, ingen som nån annan mirror?

Tetsta det lite på min spel-PC. Tycker det är kul att M-16 är så realistisk, går knappt att träffa utan att göra anläggning och så. Det brukar de missa i de flesta spel... Men det var väldigt mycket väntan online, på de servrar som jag spelade :/

Blir ni sugna på att söka till armén då? Det är väl meningen med spelet

Här får ni en .torrent om ni tycker http downloaden går segt (jag gav upp)..

OBS! Byt "gz" mot "torrent" när ni hämtat den.

Hämta BitTorrent här.

Ciryon

Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Blir ni sugna på att söka till armén då? Det är väl meningen med spelet

Jag gör lumpen nu och tycker att spelet är lika jävla tråkigt som verkligheten, även om det innehåller betygligt mycket mer action

Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Blir ni sugna på att söka till armén då? Det är väl meningen med spelet

Hmmm... jo det skulle vara schysst. Fast jag vill inte ha någon grundutbildning. Så vill jag inte kunna bli skadad heller. Hmm.... man kanske skulle kunna få fjärrstyra en datorsoldat istället som springer runt och skjuter fiender? Då riskerar man inte råka illa ut och man får vara med om allt det roliga!

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2003-07-28 21:24

ja har ett litet problem med det här spelet, när jag väl suttit och väntat i 2 timmar och 31 minuter och jag skulle starta spelet då kom en ruta fram där det var americas army loggan, paraplyet kom fram som vanligt när något laddade, spelet laddade och laddade och laddade, efter tt par minuter gick jag ner i dockan och kollade om det hade blivit nått fel och ja, programmet svarde inte, jag försökte ett par gånger till men samma sak upprepades. Jag kör ju på en 1 ghz mac så det borde ju inte vara några större problem tycker jag, är det någon som vet vart felet sitter?? kanske ska ja ladda ner om det, jaja, ni får gärna ge mig tips. tack på förhand

  • Oregistrerad
  • 2003-07-28 22:08

Har lirat AA sedan det släpptes till PC och det är faktiskt ett mycket välgjort spel.

Det absolut bästa är att det krävs teamwork och planering för att vinna och det går definitivt inte att leka rambo och försöka meja ner halva motståndarlaget själv.

Det märks direkt vilka lag/spelare som har koll, man rapporterar in sin position och status med jämna mellanrum, täcker varandra och tänker efter hela tiden. Mycket bra gjort och en riktig pulshöjare.

Tyvärr så krävs det en rätt saftig PC för att det ska flyta, så jag misstänker att det inte finns någon mac än som kan göra det rättvisa. Möjligen då med ett R9800 kanske. Får sätta hoppet till G5an helt enkelt

  • Oregistrerad
  • 2003-07-30 20:02

ingen som har svaret på min fråga?? nu har jag testat att ladda ner ett nytt exemplar men det funkar ändå inte, så jag undrar om det är något tillägg man behöver eller nått sånt...

  • Oregistrerad
  • 2003-08-19 15:15

Hm.. när jag ska plocka upp nåt vapen på tredje övningsbanan (när man ska familiära sig med vapnena) så lyckas jag inte. Hittar inte var i inställningarna man ställer in den knappen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av nukethenick
Tyvärr så krävs det en rätt saftig PC för att det ska flyta, så jag misstänker att det inte finns någon mac än som kan göra det rättvisa. Möjligen då med ett R9800 kanske. Får sätta hoppet till G5an helt enkelt

Det är fullt spelbart på min TiBook 667, 512 MB RAM, Radeon 8500 på mellan grafikinställningar.

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2003-08-20 17:47

Sitter och försöker klara av fallskärmshoppet från tornet. Fattar bara inte hur man ska göra? Man ska väl titta mot horisonten, men när ska man trycka enter och varför skulle man vilja styra? Fattar ingenting av det där... Jag trycker enter ganska nära marken men ändå slår han i backen varje gång och jag misslyckas.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-26 11:01

Nu finnns 1.9 för Mac. Macgamefileshttp://www.macgamefiles.com/download.php?item=17749

Går tyvärr sjukt sakta..

  • Medlem
  • 2003-08-26 19:02

?????????????
Radeon 8500.... i en PB?????
Du menar Radeon Mobility 9000 va?
/hpe

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Det är fullt spelbart på min TiBook 667, 512 MB RAM, Radeon 8500 på mellan grafikinställningar.

Ciryon

1
Bevaka tråden