Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple ökar investeringar i forskning och utveckling

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ökade investeringar - minskade marginaler - fallande kurser - katastrofrubriker i media och diverse forum

Vilket innebär att ett företag som satsar för framtiden straffas

Härligt...

Läste en artikel i Financial Times - där de påvisade att Apple är så stora nu att det mer eller mindre omöjligt med samma tillväxt. Det är en sak att gå från "liten" till "stor" men en annan sak att gå från "gigantisk" till "kolossal". De gjorde en jämförelse och menade om apple skulle ha samma tillväxt till 2020 skulle de vara lika stora som Frankrikes BNP. Idag är Apples värde av sina produkter och tjänster lika stark som världens 50e största stat. Artikeln är enbart för prenumeranter. Men jag skall leta upp den och se om jag kan saxa lite citat.

Senast redigerat 2013-01-29 09:38
  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-01-29 09:58

Om de bara kunde rubba MS dominans på desktopsidan så finns gott om tillväxtutrymme!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-29 12:33
Ursprungligen av jas:

Om de bara kunde rubba MS dominans på desktopsidan så finns gott om tillväxtutrymme!

Mycket svårt med tanke på att man helt lämnat seriös server-lösningar eller riktigt billiga desktop-lösningar. Massmarknaden kommer aldrig komma till Apple där. Troligen heller inte på deras andra marknader (telefon / padda / kommande TV-satsningar).

Apple gör "mid to high-end" produkter och de kommer förbli i det segmentet tror jag. Tyvärr, kanske ska tilläggas då att bredda sig är något jag tycker vore bra (i varje fall "mid to high-end value").

1
Bevaka tråden