Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad ska Apple göra nu?

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tänkte höra med er andra!
Varför Apple väljer att plocka bort uppgraderings möjlighet i efterhand (iMac och MBPr) och skapar massa special lösningar istället. Är det inte lite som Apple gjorde på slutet 80-talet och början på 90 talet, Hur bra gick det för Apple då!

Jag kan förstå varför de gör det för att kunna tjäna mer pengar i form av lägre utvecklingskostnader och servicekostnader. Har det inte gått lite överstyr med detta nu plus att designen får ta nästan all plats hos Apple förre funktionaliteten. Kan inte Apple både ha design och funktionaliteten tillsammans, eller?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-27 13:32

Jo... men nu bygger de för den stora massan, och vanliga "Svensson" vill/kan inte pyssla med minnesbyte, hårddiskbyte etc.
Vi får väl se hur det går, men visst saknar jag utbyggnads/utbytesmöjligheterna.

Jmf bilindustri och bilar nu och då.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-27 17:54

Jag menade att om du förväntar dej något riktigt revolutionerande från Apple varje år, tror jag du får vänta förgäves. Det sker inte så ofta som varje år.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-01-28 19:53
Ursprungligen av kenjon:

Jag menade att om du förväntar dej något riktigt revolutionerande från Apple varje år, tror jag du får vänta förgäves. Det sker inte så ofta som varje år.

Nej, men något nytt och innovativt behövs verkligen i år om man inte ska bli marginaliserad på tablet/smartphone-marknaden också.

Bevaka tråden