Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av Tivoli Audio Model Two

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-23 17:59

Käre Herr Dalle: :rolleyes:
Jag kan garantera att det är bättre ljud i Denon/Gale-paketet än i Tivoliprylarna. Denon/Gale råkade bara bli ett exempel på ett betydligt mer prisvärt alternativ - ljudmässigt. Att man får cd-spelare med på köpet ser jag som en bonus, särskilt med tanke på att det är nästan 2000:- billigare. Och du, Denon-stereon ovan har vunnit utmärkelsen årets minianläggning i 3 år i rad.... priset för paketet är sänkt till 3998:-

Jag väcker liv i denna gamla tråd. Har någon utav er 99:are denna setup idag? Jag funderar själv på att ersätta min stereoanläggning med Model Two och Model Subwoofer. Till det kopplar jag en AirPort Express och skickar all musik så. Jag är inte typen som festar hemma och har hög volym, utan vanlig lyssning är det som gäller.

Är ni ägare nöjda med ljudet? Har något hänt de senaste 4 åren, har de blivit bättre/sämre?

Jag kör en Model One som sovrumsradio, som radio eller med iPod inkopplad. Fungerar hur bra som helst och det är riktigt bra tryck i den också. Ljudet är bra, dock kan det bli lite för mycket bas lite beroende på hur den är placerad. Innan jag fick upp min "större" anläggning i vardagsrummet efter lägenhetsbytet hade jag den som musikspelare där. Även om det bara är en "modell one" så fyllde den rummet bra utan att vrida ljudet i topp.

Hej,

Jag får urdåligt ljud när jag kopplar min MacBook Air till Tivoli Audio? Varför?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-26 17:21
Ursprungligen av Pinglan:

Hej,

Jag får urdåligt ljud när jag kopplar min MacBook Air till Tivoli Audio? Varför?

Kanonbra beskrivning, du

1) Vad för dator har du?
2) Vilken OS-version?
3) Har det fungerat tidigare?
4) Vilket program spelar du upp ljud ifrån?
5) Hur har du kopplat datorn till Tivoli:n?
6) På vilket sätt är ljudet dåligt, hur hörs det?

Bevaka tråden