Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples första fiasko - vi minns Lisa

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2013-01-26 10:10

Dock, Lisa hade features som macintosh inte skulle få förrän introduktionen av osx, som multitasking. Dessutom är hela Lisa-konceptet grymt spännande.
Om ni hade kommit till Lund i torsdags hade ni fått prova Lisan
Jag har den kvar på mitt rum ett tag till, den är ju värd en hel del pengar idag, de brukar gå för runt $20000 på ebay.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2013-01-26 10:11

Och, de kvarvarande exen grävdes faktiskt ner i en landfill!

En av de sista Lisa modellerna jag såg hade den ovanliga färgen Platinum istället för beige som var färgen för Lisa och de första Macintosh datorerna. Platinum färgade Lisa var mycket snyggare en den vanliga Lisa som stod bredvid. De senare Macintosh datorerna fick även Platinum färgen. Men var det Macintosh XL som fick Platinum? Bilden ovan av Macintosh XL ser ut att ha den vanliga beige färgen.

I artikeln står det att Jobs erkände att datorn var döpt efter hans dotter som han förnekade faderskapet till och att han hade erkänt det för Walter Isaacson kort innan han avled. Men i filmen Pirates of Silicon Valley från 1999 så är det så det går till men filmskaparna kanske bara gissade sig till det?

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-01-26 15:41

Härlig pitbull till hund!

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-01-26 15:43

De kaffe-bruna var ju mycket coolare än de tråkigt platina-grå!

1
Bevaka tråden