Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågas ständigt efter användarnamn och lösenord

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har sökt igenom forumet och hittar inte svar på min fråga någonstans så startar en egen tråd pga av det.
Jag har en störande ruta som dyker upp VARJE gång jag öppnar upp min Macbook air.

Ser ut så där. Hur gör jag för att slippa den?

Vad menar du med "varje gång jag öppnar upp"?
Startar datorn?
Väcker den från vila?
Eller vad?

Vilken version av OS X har du?

Dök det här upp helt plötsligt en dag? Eller kan du sätta det i samband med något annat? T.ex.någon uppdatering eller programinstallation?

Har du provat att starta Skivverktyg och köra "Reparera skivbehörigheter"?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad menar du med "varje gång jag öppnar upp"?
Startar datorn? Japp!!
Väcker den från vila? Japp!!
Eller vad? Alltså varje gång jag öppnar datorns lock oavsett om den varit i viloläge eller avstängd

Vilken version av OS X har du? 10.7.5

Dök det här upp helt plötsligt en dag? Eller kan du sätta det i samband med något annat? T.ex.någon uppdatering eller programinstallation? Det dök bara upp. Kan inte komma på något jag gjort som fått den att uppenbara sig.

Har du provat att starta Skivverktyg och köra "Reparera skivbehörigheter"? Japp och det fungerade inte

Se svaren i fetstil

Testa även att reparera nyckelringen.

Öppna Nyckelhanteraren som ligger i Program/Verktygsprogram.

I menyn Nyckelhanterare väljer du Nyckelringsreparation.
Klicka i "Reparation" och fyll i ditt lösenord och sen Starta.

Om det ser ut som den har reparerat något så startar du om datorn. Eller starta om ändå om du är osäker på detta.

Vet inte om det hjälper men värt ett försök.

Som svar till Anders T
Jag testade och den svarade att inga fel hittades

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-01-25 23:27

Helt offtopic: Jag gillar bakgrundsbilden.

Ursprungligen av filuren:

Helt offtopic: Jag gillar bakgrundsbilden.

Hehe ja jag me de är en skärmdump från os avslutningen

Ladda ner Cocktail och kör en storstädning via Pilot-fliken. Det tar 10 min ca. Ställ in så den gör en omstart när den är klar.

Gå igenom alla val i underflikarna i Pilot. Du kan ha varenda ruta ikryssad i princip. Det enda du behöver fundera på är valen för webbläsare. Om du städar ut allt där så ryker alla cookies och insparade inställningar på webbsidor etc.

Ser även att du har Chrome som aktivt program i klippet. Vet inte om det finns någon koppling där månne...

Nu verkar de funkat

Dock så dök denna upp istället

Se denna tråd
http://www.99mac.se/imac-mac-mini-mac-pro/286494-felmeddelande-nml2ndeviceobserver-vill-anvanda-vid-start.html

Ta bort eller leta efter nyare version av mjukvaran som strular. När det gäller de där mjukvarorna som följer med på usb-stickor så finns det oftast en nyare version att hämta hos tillverkaren.

Okej ja jag behöver den inte just nu å skulle ja behöva den får ja installera på nytt. Hoppas detta löser problemet för gott nu

1
Bevaka tråden