Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sms-trafiken har minskat kraftigt

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av urkan:

Tror bara det var Telia som pratade om det? Och när jag kollar på deras abbonemang nu ser jag inget direkt om att det inte går att använda VoIP, men det kanske inte är nåt dom vill skryta om

Vad jag däremot lägger märke till är att alla abonnemang nu verkar ha en ganska låg övre gräns för data. Dom kanske tyckte det var en rimligare lösning än att styra hur dom ska användas. Men nån annan kanske vet mer.

Nej det var Telenor också. Dom sa det till mig när jag tecknade igen iaf. Att man bara kan köra VoIP på fastpris och det dyraste pott-abonnemanget. Men det var ju skitsnack tack och lov.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2013-01-25 16:15

Ja, nä, mitt abb verkar inte finnas kvar längre. Det var ungefär ett år sen jag bytte och det verkar ju numera som abb-formerna lever ett år i taget, av någon märklig anledning, har väl med att göra att 1 år är det minsta man kan låsa upp sig på.

Exakt. I mitt fall så har jag bra villkor för datatrafiken som gör att det är perfekt för mig. Andra har andra förutsättningar.

En grej som slog mig helt plötsligt med Telias site... Var finns mobilabbonemangen om jag inte vill ha data? Alla abbonemang som de visar på siten är kopplade med data.

Ursprungligen av BlackSmp:

En grej som slog mig helt plötsligt med Telias site... Var finns mobilabbonemangen om jag inte vill ha data? Alla abbonemang som de visar på siten är kopplade med data.

Verkar vara det enda; Telia Mobil Full koll - Abonnemang - Mobil telefoni - Privat - Telia.se

Måste finnas andra som de inte visar på siten. Jag ska ta och provbeställa en "featurephone" för att se vilka abb som erbjuds då

Citat:

Telia Mobil Full koll är ett barn- och ungdomsabonnemang

Edit: Det verkar vara Mobil Flex Bas som "gäller" då

Citat:

Telia Mobil Flex Bas är ett pottabonnemang anpassat för dig som surfar lite mindre och som inte tänker använda mobil ip-telefoni. Ring för 69 öre per minut, skicka sms för 69 öre och surfa fritt upp till 100 MB. Betala en fast månadskostnad och använd beloppet när du ringer, skickar sms och surfar

Ursprungligen av BlackSmp:

Måste finnas andra som de inte visar på siten. Jag ska ta och provbeställa en "featurephone" för att se vilka abb som erbjuds då

Telia Mobil Flex Bas är det som gäller då.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-26 15:58

Operatörerna ville införa en spärr mot VoIP, men EUs kommunikationsrepresentant (en dam vars namn jag inte kommer ihåg) sa att hon skulle lagstifta mot det, om det genomfördes.
Ibland kan EU vara bra....

Ursprungligen av kenjon:

Operatörerna ville införa en spärr mot VoIP, men EUs kommunikationsrepresentant (en dam vars namn jag inte kommer ihåg) sa att hon skulle lagstifta mot det, om det genomfördes.
Ibland kan EU vara bra....

Jaså, sa "hon" det. Sist jag kollade är det inte bara att lagstifta igenom någon på en Måndagmorgon, särskilt inte i EU-parlamentet.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-27 11:39

Nej, hon sa inte att hon skulle lagstifta första måndagen, självklart.
Orkar du Googla om du är intresserad, eller ska jag göra det åt dej?

Bevaka tråden