Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi renoverar en Imac G4

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-01-23 15:06

Vackraste datorn någonsin!

Ursprungligen av Giggs:

Vackraste datorn någonsin!

Smaken är som baken. Om jag skulle ranka ser det ut såhär:

1. G4 Cube
2. PowerMac G5 (inklusive insidan som är otrolig)
3. iMac G4

Ni skriver att det är Torx i den yttre bottenplattan, men om jag inte minns fel är det väl Philips 00 på åtminstone den modellen ni visar?

Ursprungligen av Capeman:

Ni skriver att det är Torx i den yttre bottenplattan, men om jag inte minns fel är det väl Philips 00 på åtminstone den modellen ni visar?

Inte omöjligt, skruvarna i vårt ex är så sargade så det kan vara i princip vad som helst nästan. Någon som har en oförstörd Imac G4 som kan berätta hur skruvarna faktiskt ser ut?

  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-01-23 23:41
Ursprungligen av Joacim Melin:

Inte omöjligt, skruvarna i vårt ex är så sargade så det kan vara i princip vad som helst nästan. Någon som har en oförstörd Imac G4 som kan berätta hur skruvarna faktiskt ser ut?

Sitter Philips på min 1Hz 17" och de är original...:D
Finns även "Optional AirPort Extreme card (802.11b/g)" på den.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2013-01-23 16:48

Ett tips när man skruvar upp den är att ha den upp och ner i knät; skärmen mot golvet, i knävecken. Det är stabilaste sättet.
Sen gjordes ju iMac G4 i rätt många versioner varav denna 15"-variant är den första och enklaste. De sista hade ju G4or på 1,25GHz och med 20"-skärm (den är däremot ful som stryk då skärmen är på tok för stor) och USB2. De sista 17"-modellerna med DDR-minne, AirportExtreme och USB2 är inte alls dumma datorer. Kombinerat med en PATA-SSD och fulla 2GB minne så är de helt ok om man nöjer sig med 10.5.8.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-01-23 17:01

Oj, jag har en 17" berövad på sin hårddisk i en skrubb. Man kanske skulle sätta fart på den.

  • Medlem
  • 2013-01-24 09:33

Det sitter torxskruvar på båda mina 15-tummare.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-24 13:21

Phillips (ska väl vara 2 st l) i min 17"

  • Medlem
  • 2013-01-24 13:30

Va kul! Jag gjorde ungefär samma för drygt fyra år sedan, uppgraderade HDD, RAM och optisk enhet i en sådan, och sålde vidare. Tjänade en hacka, det var en typisk designersnubbe som gärna ville ha den...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-01-25 15:34

Jag har alltid tyckt att det här är den fränaste iMacen men har aldrig ägt den själv. Vore intressant att stoppa in motsvarande en modern mac mini i kabinettet

  • Medlem
  • 2013-01-25 16:00
Ursprungligen av JonesH:

Jag har alltid tyckt att det här är den fränaste iMacen men har aldrig ägt den själv. Vore intressant att stoppa in motsvarande en modern mac mini i kabinettet

Ja, det har jag också funderat på, det vore en kanongrej!

Snygg som bara den, har en 15" bara till att visa foto o spela musik.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-01-28 18:52

?Kul att få se G4:an innuti. Jag har några stycken som fungerar och minst en kommer genom helgerånet att bli en lampa.

Senast redigerat 2013-03-02 03:07
1
Bevaka tråden