Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple stoppade kritisk recension på Apple Store

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple Mouse är till och med sämre än den gamla puckmusen. För mig tog det bara någon dag innan jag fick ont i underarmen. Apple borde ta bort den ur sortimentet.

Det var som attan, finns den kvar att köpa? Det var mer än vad jag hade koll på.

Nåja, den där lilla styrkulan var mindre lyckad i långa loppet. Det kan jag hålla med om.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-25 11:23

Apples möss har alltid varit värdelösa. Dock ska ovan mus har en eloge för ett 360° skrollhjul trots dess risiga design i övrigt.

  • Medlem
  • Framför skärmen
  • 2013-01-25 11:28

Är det censur av en recension är det skandal. Något verkar konstigt med Appels sida, bara sex recensioner och den senaste från 2008-okt-26. Reklamera och kräv pengarna tillbaka. Musen är usel och borde stoppas från försäljning, tycker jag.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2013-01-25 11:43

Man får lust att skriva en ny kritisk recension av skitmusen och se vad som händer.

Ursprungligen av artikeln:

Vilken mus Jonathan köpte istället? En Logitech G400 som enligt Jonathan fungerar perfekt med OS X efter att han installerat SteerMouse i sin Mac.

+1 på den - både att det är en bra mus och den kräver SteerMouse för att funka.

Citat:

Vilken mus Jonathan köpte istället? En Logitech G400 som enligt Jonathan fungerar perfekt med OS X efter att han installerat SteerMouse i sin Mac.

Min absoluta favorit bland möss....

Sjukt synd att den dära scrollkulan inte är så hållbar i längden, gillade den verkligen. Funkar riktigt bra när man sitter i garageband, pixelmator et.c och ibland behöver scrolla åt båda håll.. Nu använder jag iofs trackball typ jämt och där känns scrollhjulet otroligt begränsat ibland.. kanske går att lösa på något sätt

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-01-26 14:09

Själv har jag föregångarna, en MX510 och två MX518!

Finns det anledning överväga G400 annat än för speltokiga?

Ursprungligen av jas:

Själv har jag föregångarna, en MX510 och två MX518!

Finns det anledning överväga G400 annat än för speltokiga?

Tror inte det. Mer än att G400 normalt sett är lättare att få tag på i butik jämfört med de andra som väl är utgångna?

Och som måste hållas i minnet - G400 _kräver_ SteerMouse för att vara användbar i OSX.

Styrkulan är en katastrof, funkar ibland o ibland inte e-som det nog kommer in skräp i musen(på samma vis som när man hade e kula på undersidan). Magic mouse däremot är skön men den drar batterier...

Tummen upp för Steermouse, Logitechs egen programvara lämnar mkt övrigt att önska. Kör en MX Laser/MX1000 förutom Magic mouse

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-01-27 20:17

Sjlv hatar jag de där höga mössen där man skall sitta statiskt med handen formad som en klo. Gillar Apples låga möss. Tycker inte det var något styrre fel med en kula i stället för ett hjul. Det gällde bara att förstå funktionen och att hålla sina händer fria från fett och smuts.
Det var ett återkommande problem, hos framförallt kvinnor, att styrkulorna på de gamla mössen kläggade igen genom handkrämer och damm.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-02-03 13:45
Ursprungligen av johan_tanying:

Tror inte det. Mer än att G400 normalt sett är lättare att få tag på i butik jämfört med de andra som väl är utgångna?

Och som måste hållas i minnet - G400 _kräver_ SteerMouse för att vara användbar i OSX.

Själv har jag använt USB Overdrive till alla mina möss. Vad jag kan utläsa efter lite googlande så funkar den nästan lika bra, dock lär visst SteerMouse kunna adressera någon knapp mer än USBO.

Terminalhack för att få dpi-knapparna funka med SteerMouse:
http://forums.logitech.com/t5/G-series-Gaming...

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-02-03 13:48

För övrigt säljer Elgiganten Logitech G400 billigt just nu, endast 199 bagis!

Köpte min på Siba med deras prisgaranti och slapp gå till Felgiganten;-)

Ursprungligen av jas:

Själv har jag använt USB Overdrive till alla mina möss. Vad jag kan utläsa efter lite googlande så funkar den nästan lika bra, dock lär visst SteerMouse kunna adressera någon knapp mer än USBO.

Bara som upplysning: USB OverDrive är inte "nästan lika bra" då det öht inte addresserar huvudproblemet. Det är inte knapparna som är problemet med G400 vs OSX. Det är hastigheten. Man får släpa och dra musen ett antal gånger över musmattan för att förflytta sig tvärs över hela skärmen. Oavsett hur man ställer in det i Systeminställningar eller trixar med USB OverDrive. Det enda som hjälper är SteerMouse. Och de gör det med bravur!

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-02-03 15:42
Ursprungligen av johan_tanying:

Bara som upplysning: USB OverDrive är inte "nästan lika bra" då det öht inte addresserar huvudproblemet. Det är inte knapparna som är problemet med G400 vs OSX. Det är hastigheten. Man får släpa och dra musen ett antal gånger över musmattan för att förflytta sig tvärs över hela skärmen. Oavsett hur man ställer in det i Systeminställningar eller trixar med USB OverDrive. Det enda som hjälper är SteerMouse. Och de gör det med bravur!

Tack för klargörande!

1
Bevaka tråden