Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Idag kom det ett paket...

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

...med en lillebror till min 15'':are.

Eftersom slutpriset blev hälften av nypriset så får man ta mycket skit... Detta kan ha varit en av dom grisigaste datorerna jag någonsin sett. Tur att garantin sträcker sig ett år framåt då den köptes ny i december för i retina kan man inte göra så mycket åt trasiga komponenter.

Skärmen såg ut såhär

Resten av datorn var inte direkt ren. Men efter lite grenhallskt polerande så...

Så nu har man en sambo som efter 10 minuter är helt oförmögen att se vad det står på hennes gamla 13'':are på grund av den "ytterst dåliga upplösningen".

Vad hade tidigare ägare haft den till, skyffel?

Ursprungligen av keptang:

Vad hade tidigare ägare haft den till, skyffel?

Jag undrade detsamma! Kändes iaf klart nödvändigt att köra isopropanol på hela datorn efter dess tidigare behandling. Under all skit var den faktiskt riktigt fin.

Förstår inte vad folk gör med sina Macar.. Får in sjukt mycket burkar fulla med snusk på jobbet hela tiden. Har som regel att rengöra allt efter slutförd service, undra om dom ser skillnaden efteråt... Kör handsprit på meckarbänken!

Ursprungligen av gubbslyna:

Förstår inte vad folk gör med sina Macar.. Får in sjukt mycket burkar fulla med snusk på jobbet hela tiden. Har som regel att rengöra allt efter slutförd service, undra om dom ser skillnaden efteråt... Kör handsprit på meckarbänken!

Sitter man och super och röker framför datorn så kan jag förstå att den kan se ut hur som helst. Men denna luktade inte rök däremot såg det ut som att det hade nysts rätt friskt på den. Isopropanol-doppad ser den ny ut och luktar gott igen.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-01-23 23:30
Ursprungligen av grenhall:

Sitter man och super och röker framför datorn så kan jag förstå att den kan se ut hur som helst. Men denna luktade inte rök däremot såg det ut som att det hade nysts rätt friskt på den.

Tur att macar inte drabbas av virus då..

Ursprungligen av Gordy:

Tur att macar inte drabbas av virus då..

Den tål nu även bevisligen att användas som skyffel. Apple är prima kvalité minsann... Som hugget i granit!

Ursprungligen av Gordy:

Tur att macar inte drabbas av virus då..

Om man inte öppnat den innan!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-24 07:57

Jag ser ofta folk med bärbara som aldrig verkar torka av sin skärm och dator. En del envisas dessutom med att trycka fingret mot skärmen när de ska visa något. Nja, det är inte så snyggt. Exemplet ovan är ju dock något i hästväg.

Jag har en teori - dator vid frukostbord + barn som försöker swipa sig fram på bolimpawebben ( "det funkar ju på iPaden ), där har du resultatet.

Märkligt att inte torka lite själv innan grejerna går till försäljning dock....

Ursprungligen av lilledanne:

Jag har en teori - dator vid frukostbord + barn som försöker swipa sig fram på bolimpawebben ( "det funkar ju på iPaden ), där har du resultatet.

Märkligt att inte torka lite själv innan grejerna går till försäljning dock....

Det var en väldigt god teori men jag tror barnen fattas i ekvationen. Tyvärr. Jag hade aldrig sålt en dator i det skicket. Men så är jag ju inte pedant för inget.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-01-24 13:57

Jag tror han drog cola-sås på skärmen innan han skickade den...bara för att jävlas.

Ursprungligen av kladda:

Jag tror han drog cola-sås på skärmen innan han skickade den...bara för att jävlas.

Otroligt passande nick för denna diskussionen Haha möjligt men jag tror mer på skyffel-teorin i så fall.

Halva priset för en månadsgammal dator, med enda haken att du måste tvätta av skärmen?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Halva priset för en månadsgammal dator, med enda haken att du måste tvätta av skärmen?

Japp och dra av momsen såklart.

Var på väg köpa en dator beg en gång. Åkte hem till killen, norr om GBG.
Såg ut som en pundarkvart....
Kille på +200kg i skitiga underkläder (gårdaskig undertröja och "mysbyxor"*) satt och drack burköl, rapade och hade en driva med fimpar
liggande i högar på bordet.
Köket tittade jag in i när jag gick in, travar med gamla pizzakartoner och tomglas överallt.
minst fem katter och en skitlukt som inte var av denna värld....

Vågade fan inte sitta ner ens.

Sa att nä tack, jag har ångrat mig, hittar ut själv, hejdå....

* Den som uppfann ordet "mysbyxor" hade aldrig skådat dessa XXXXXL i urinstänkskulör....

Känns som säljaren gjorde en usel affär , dock lysande för dig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-24 23:23

Finns ju faktiskt en del Apple-prylar på byggarbetsplatserna nu för tiden så kanske egentligen så konstigt att saker kan bli skitiga, för att ta ett exempel. Dock brukar ju en rengöring innan försäljning vara vettigt...

Ursprungligen av Goflorp:

Var på väg köpa en dator beg en gång. Åkte hem till killen, norr om GBG.
Såg ut som en pundarkvart....
Kille på +200kg i skitiga underkläder (gårdaskig undertröja och "mysbyxor"*) satt och drack burköl, rapade och hade en driva med fimpar
liggande i högar på bordet.
Köket tittade jag in i när jag gick in, travar med gamla pizzakartoner och tomglas överallt.
minst fem katter och en skitlukt som inte var av denna värld....

Vågade fan inte sitta ner ens.

Sa att nä tack, jag har ångrat mig, hittar ut själv, hejdå....

* Den som uppfann ordet "mysbyxor" hade aldrig skådat dessa XXXXXL i urinstänkskulör....

... men datorn låg ouppackad i det oanvända badrummet. Eller?

Ursprungligen av memnon:

Känns som säljaren gjorde en usel affär , dock lysande för dig.

Ja absolut. Framför allt eftersom den ju faktiskt var helt felfri under all skiten.

Ursprungligen av Kajan:

Finns ju faktiskt en del Apple-prylar på byggarbetsplatserna nu för tiden så kanske egentligen så konstigt att saker kan bli skitiga, för att ta ett exempel. Dock brukar ju en rengöring innan försäljning vara vettigt...

Ja men han skickade faktiskt ett mail att skärmen behövde rengöras. I min enfald trodde jag såklart att han glömt att torka av skärmen och att den var lite dammig. Men ja... Så var det inte.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-01-26 23:03

Bra klipp! Tack för tipset om isopropanol, brukar köra över skärmen med en mikrofiberduk var-varannan dag, finns det någon mer pedantisk än mig? Min skärm får INTE vara fettig eller smutsig.

Ursprungligen av Echelun:

Bra klipp! Tack för tipset om isopropanol, brukar köra över skärmen med en mikrofiberduk var-varannan dag, finns det någon mer pedantisk än mig? Min skärm får INTE vara fettig eller smutsig.

Tack! Mikrofiber är bra men beroende på duk så kan fiberna repa. Det finns mikrofiberdukar med längre "lugg" brukar användas vid bilrekond, för avpolering av rester, den är riktigt grym.

Fuktig mf + torr mf-trasa brukar lösa dom flesta problemen dock.

1
Bevaka tråden