Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ren installation av Mountain Lion?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-01-23 17:50

Går det inte att göra en ren installation av Mountain Lion? Jag får aldrig upp någon menu Utilities menu med skiv verktyg m.m.

Den kör bara igång installationen direkt.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-01-23 18:58
Ursprungligen av amandus:

Går det inte att göra en ren installation av Mountain Lion? Jag får aldrig upp någon menu Utilities menu med skiv verktyg m.m.

Den kör bara igång installationen direkt.

Jo det går men du måste göra det med Mountain Lion på en Usb-sticka.

Jo, det går.

Berätta gärna lite mer, t.ex hur du har försökt installera... Har du lagt installationen på ett USB-minne? Beskriv vad du gör och vad som händer då.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-01-24 08:56

Jag använde USB penna och gjorde den med ett program som heter Lion Maker.

Ja, det borde funka om du har använt Lion Disk Maker. Men svara gärna på min andra uppmaning också.

Jag ser gärna att du berättar exakt vad du gör när du försöker göra installationen, och vad som händer då.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-01-24 10:03

Jag stoppar in USB pennan och startar om datorn och håller ner alt tangenten då kommer det upp en meny med mina enheter, då väljer jag USB pennan och installationen startar och säger att det är 34 minuter kvar men inget annat händer förrän det är klart. Ingen meny ingenting.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-24 13:26

Hmmm, det brukar finnas en menyrad där man kan välja Verktyg - Skivverktyg....

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-01-24 14:02

Ja men det finns det inte har provat säkert 10 gånger.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-01-26 14:46

Jag gjorde på ett annat sätt, startade om datorn och höll ner command+r och då fick jag upp en menu där kunde jag radera hårddisken och installera om via app store där min Mountain Lion ligger så nu är det jättebra och rent med en nyinstallerad Mountain Lion.

1
Bevaka tråden