Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mer minne till iMac 2,93 GHz Intel Core 2 Duo från 2009???

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Skulle VERKLIGEN behöva uppgradera min gamla iMac 2,93 GHz Intel Core 2 Duo som i nuläget endast har 4 GB i RAM (1067 MHz DDR3). Problemet är att jag aldrig givit mig in i minnesdjungeln förut men gissar att jag borde försöka hitta åtminstone 2 kort med 4 GB vardera? När jag kollar på Dustin så upptäcker jag att det inte kostar ett skit och undrar därför om man lika gärna kan slå till på ett par sådana här:

KINGSTON 8GB DDR3 1600MHZ (1X8GB) SO-DIMM APPLE MAC | Dustin.se

eller är det att kasta pärlor för svin? Är det ens rätt variant? Tacksam för svar!

Ursprungligen av Sektledaren:

...eller är det att kasta pärlor för svin?...

Ja, för din dator klarar bara max 8 GB.

iMac "Core 2 Duo" 2.93 24-Inch (Early 2009) Specs @ EveryMac.com

Ursprungligen av Sektledaren:

...Är det ens rätt variant?

Både ja och nej. Det är rätt typ (DDR3 SO-DIMM), men fel hastighet (den är 1600 MHz, dina minnen ska vara 1066 MHz), men den är förmodligen bakåtkompatibel. Men din dator klarar ju ändå inte 2x8 GB, så det spelar ju ingen roll om det är rätt sort eller ej.

Här är ett exempel på rätt sort:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=620006&cks=ASS&assoc=B99EC1DD-959C-4C0C-9D36-284FB69F5D76

Och här finns fler märken och leverantörer:
Prisjakt - PC3-8500 SO-DIMM DDR3 1066 MHz

Och en liten notering att ha i tankarna:
Många säger att man ska akta sig för att köpa Corsair-minnen till Mac. Jag har ingen egen erfarenhet av att de skulle vara sämre än andra märken, men många här på forumet säger så.

Senast redigerat 2013-01-24 12:55

OK då är jag med (tror jag). 2x4 räcker bra. Tack ska du ha för infon!

1
Bevaka tråden