Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide: Starta nedladdningar on-the-go

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-01-22 19:29

God kväll!

Tänkte dela med mig av min setup jag kör här hemma, som jag trivs sjukt bra med. Det finns säkerligen många sätt att göra detta på, men såhär gör jag.

Syfte
Att snabbt och smidigt kunna starta en nedladdning när du inte är på plats vid datorn.

Du behöver.
En dator (som står igång och är uppkopplad mot nätet).
uTorrent eller liknande (guiden kommer utgå från uTorrent)
En mobil enhet (eller dator).
Dropbox installerat på datorn och på enhet nr.2

Tillvägagångssätt.
1. Skapa en mapp på din Dropbox som heter t.ex Torrents
2. Ställ in uTorrent att automatiskt leta i en mapp efter nya torrents. Välj mappen du precis skapade på Dropbox.
(Preferences - Directories - Automatically load torrents from)
3. Surfa in via din iPhone, iPad, annan dator eller Android-lur på en torrent-sida och välj en laglig torrent du vill ladda ned.
4. Öppna .torrent-filen i Dropbox och välj att ladda upp den till mappen du skapade i steg 1.
(På t.ex iPhone klickar du på knappen upp till vänster som heter Öppna i...)
5. Din dator känner nu av att det finns en ny torrent-fil i mappen och påbörjar nedladdningen.

Tips.
Ställ in uTorrent på att ta bort .torrent-filen när nedladdningen är påbörjad. På detta sättet ser du att allt har fungerat när filen försvinner ur mappen. Inställningen för detta hittar du på samma sida som steg 2.

Jag vet att det går att använda VNC istället, men jag tycker detta går betydligt fortare.
Hoppas någon mer får nytta av mitt tips!

Jag kör samma upplägg med en twist. Jag kör Icabmobile för att få torrentfilerna till rätt Dropboxkatalog och kör Transmission istället för uTorrent.

Icabmobile är iofs mest för att jag har aldrig tänkt på att använda "öppna i". Fördelen med Icabmobile är att den minns vilken katalog som torrentfilen ska till, vilket snabbar upp det en aning för mig eftersom jag använder Dropbox till annat också:)

Det är ett strålande upplägg och smidigt.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-01-23 09:37

Jag har samma upplägg, men vill bara flika in att det inte behöver vara dropbox, det går bra med flera andra molntjänster också.
Gissar att även andra torrentklienter har funktionen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-01-23 11:44

En guide som listar alla molntjänster och torrentklienter hade blivit mer av en lista, istället för en guide.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-01-23 12:51
Ursprungligen av kladda:

En guide som listar alla molntjänster och torrentklienter hade blivit mer av en lista, istället för en guide.

Absolut, ville bara nämna att det går att lösa med andra alternativ.
Många guider skriver ju typ "Man kan lösa detta med diverse tjänster, men här fokuserar vi på X och Y"

Ännu enklare: Appen SynoDS och en synology nas. Efter att allt är inställt och klart klickar man bara på den (lagliga) magnetiska länken i sin telefon.

Blir egentligen mörkrädd; det krävs totalt ett "klick" på telefonen och 4 klick med en fjärrkontroll för att se en (laglig) film via torrent. Det ska inte få vara smidigare än att betala för sig...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-01-24 10:48
Ursprungligen av Mactastic:

Ännu enklare: Appen SynoDS och en synology nas. Efter att allt är inställt och klart klickar man bara på den (lagliga) magnetiska länken i sin telefon.

Blir egentligen mörkrädd; det krävs totalt ett "klick" på telefonen och 4 klick med en fjärrkontroll för att se en (laglig) film via torrent. Det ska inte få vara smidigare än att betala för sig...

Ett par klick med fjärrkontrollen till apple-tv'n?

Men jag håller med, lagliga tjänster lämnar mycket att önska även om det iaf blivit enormt mycket bättre senaste tiden.

Ursprungligen av Json_81:

Ett par klick med fjärrkontrollen till apple-tv'n?

Men jag håller med, lagliga tjänster lämnar mycket att önska även om det iaf blivit enormt mycket bättre senaste tiden.

Jag har övergett min Apple TV för film; började sakna HD-ljud för mycket. Så det är faktiskt färre klick totalt med nuvarande lösning än att hyra film vi ATV.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-24 12:12
Ursprungligen av Mactastic:

Jag har övergett min Apple TV för film; började sakna HD-ljud för mycket. Så det är faktiskt färre klick totalt med nuvarande lösning än att hyra film vi ATV.

Går det inte att ha HD-ljud i mp4/m4v-containern och sedan ha passthrough från ATV till förstärkare via HMDI/TOSLINK?

1
Bevaka tråden