Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerande webbläsare för Nordea

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har problem med att hitta webbläsare som funkar mot Nordea. Firefox har gått bra tidigare men nu kan jag inte få ut mina kontoutdrag med alla uppgifter. Testat Opera o Safari oxå. Ngon som vet??

Senast redigerat 2013-01-23 14:22
  • Medlem
  • 2013-01-23 11:02

Nordea har dåligt stöd för Mac OS X. Jag har Nordea, men det har hittills funkat i Firefox. Jag har dock valt att få kontoutdragen skickat via vanlig post, så just ditt problem har jag inte stött på. Kanske en lösning för dig?

Ursprungligen av silkitoppur:

Har problem med att hitta webbläsare som funkar...

Det kan vara bra om du berättar vilket operativsystem du kör. Då kan våra rekommendationer bli mer exakta.

Speciellt eftersom du har lagt tråden under "Övriga operativsystem". Då verkar det som att du inte kör OS X, utan kör t.ex Windows eller Linux.

Jag kör inte Windows eller Linux utan det senaste för Mac

Ursprungligen av silkitoppur:

Jag kör inte Windows eller Linux utan det senaste för Mac

Ok, då har jag gjort en rapportering av tråden, så att moderatorerna kan flytta den till OS X-forumet.

Ursprungligen av silkitoppur:

Jag kör inte Windows eller Linux utan det senaste för Mac

"Det senaste för Mac" är inte ett giltigt svar på frågan. Jag förstår att du därmed menar att du kör 10.8.2, men som jag fick lära mig på en utbildning en gång - hur vet du det? Ange alltid versionsnummer. Om någon återkommer till den här tråden om 2 år är det inte så lätt att veta vilken version som var den senaste vid den här tidpunkten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-23 11:53

Har du provat Chrome? Jag har inte Nordea, men tycker att du ska testa Googles webbläsare också. Du hittar den här:
Webbläsaren Chrome

Ursprungligen av silkitoppur:

... Firefox har gått bra tidigare... Testat Opera o Safari oxå...

Det ska fungera med både Firefox och Safari. Men Opera finns inte med på deras lista.

Tekniska förutsättningar | Nordea.se

Det är kanske läge att kontakta deras support och fråga dem om problemen.

Eller prova Chrome som du redan har fått tips om.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-01-23 12:37

Nordeas Internetbank fungerar utan problem för mig med alla webbläsare jag använder. Safari, Chrome och Firefox. Det som kan vara kinkigt är E-legitimationen.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-01-23 15:19

Vanliga internetbanken har aldrig varit problem för mig, vare sig med safari eller chrome.
Däremot fick jag aldrig E-leg att fungera.

Nordea har ju fått mycket kritik för att sidan är nere däremot, så det kanske är ett tillfälligt problem hos dem?

Firefox fungerar, dock så har min E-inloggning slutat att fungera sedan någon månad
har inte orkat felsöka denna då jag haft problem i åratal med skiten

och sedan så brukar jag sällan kunna se E-fakturor, det kommer bara upp blanka sidor

skall byta bank inom kort då jag helt har ruttnat på Nordea
men jag måste först försäkra mig om att den nya banken fungerar bättre

Har Nordea och det har funkat i Safari "sen urminnes tider". Även att glutta på en och annan e-faktura (åtminstone från Telia) funkar galant för mig. (Men e-leg funkar nog bara i Windows om man inte vill in och hacka något vådligt i Firefox eller så - har kört via bootcamp de enstaka gånger jag behövt e-leg).

10.6.8, Safari 5.1.7 på både MBP och iMac.

Däremot så kan det ta en stund innan e-faturan visas då det väl är en pdf? Har för mig att det kunde ta någon halvminut eller mer på min gamla G4a innan något mer än en blank, grå sida syntes. Kunde nog bli time-out ibland också. Berodde väl på att den datorn var för klen i kombination med seg internetlina.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-01-24 11:18

Jag tror definitivt det är problem hos nordea, hälften av mina e-fakturor går inte att öppna i windows med chrome.

Är så trött på nordea.

Men för att komma on topic igen så har jag inte haft några problem med själva banken i någon läsare annat än "pdf-buggen" som även gäller när man ska spåra inbetalningar. Helt värdelöst när man är egenföretagare.

Orkar inte ens gå in på bank-id.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-01-24 13:18

E-leg på fil hos Nordea stödjer bara:
Windows XP
Windows Vista
Windows 7
Källa

Jag har både Nordea och SEB (där SEB är nyare) och måste säga att jag tycker det är som dag och natt.
Upplevde alltid att Nordeas internetbank låg nere, att dom inte hade stöd för nyare teknik och att det va relativt krångligt.

Att 2013 inte stödja e-leg på fil för oss med Mac är sanslöst dåligt.

1
Bevaka tråden