Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta windows7-prallells desktop till nya datorn

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2013-01-22 23:17

Har kört TimeMachine för att byta dator (från MacBookPro till MacBookProRetina) och trodde även mina inställningar för Windows7-Parallells Desktop skulle hänga med men icke. Får felmeddelandet : "The Boot Camp partition "/dev/disk0s3" used by Hard Disk 1 is not supported. Please open the virtual machine configuration and select a supported Boot Camp partition in the Hard Disk 1 settings." Men det var grekiska för mig. Får lite panik för jag är helt beroende av parallells. Vad gör jag? Oerhört tacksam för svar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-23 00:14

TM kör bara Macpartitionen. Bootcamp måste du köra över separat.
SuperDuper eller CarbonCopyCloner borde fixa det, även om jag aldrig har testat det.

Ursprungligen av GoForIt:

...trodde även mina inställningar för Windows7-Parallells Desktop skulle hänga med...

Jo, Parallels (program och inställningar) har med 100% säkerhet följt med. Men Bootcamp-partitionen har kanske inte följt med. Det är två helt olika saker.

Kör du alltid Windows via Parallels, eller händer det att du faktiskt bootar i Windows?
Om du alltid kör via Parallels, varför har du Windows i en Bootcamp-partition?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2013-01-23 09:53

Bra frågor men det beror väl på okunskap antar jag. När jag försöker starta som vanligt (i nya datorn som i den gamla alltså) så får jag ju beskedet ovan. Arbetar som jag förstår det i parallells och det har (hur den nu var konfigurerat?) funkat jättestabilt tidigare. Får lov att kontakta deras support antar jag. Känner mig rådvill nu...

Det är inget fel på Parallels.

Du har glömt att ta Bootcamp-partitionen från gamla datorn.
Varför du installerat det så kan man fråga sig då det är lite dumt om du enbart använder det i Parallels Desktop.

Vill du verkligen föra även den skall du läsa lite om winclone. Men se upp med licensen för Windows om du väljer att köra Bootcamp normalt.

1
Bevaka tråden