Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

NETGEAR N600 eller Airport Extreme

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-01-22 11:48

Hej.

Jag är på väg att köpa en ny router. Har idag en Netgear N300 men upplever lagg när jag speglar Macbooken på ATV.
Jag har läst någonstans att man tycker man ska dra kablar istället. Men det är ju det man vill komma ifrån.

Så min fråga är. Netgear N600 WNDR3400.
eller Airport Extreme?

Samma funktioner som jag kan se, men 7-800:- billigare med Netgearen. Gillar funktionen på bägge att man kan kasta in en hårddisk i den. Funkar Time Machine med Netgearen?

Tacksam för snabbt svar då jag är på väg nu, i princip

Tack.

Airport extreme, helt klart, har aldrig behövt starta om min på snart ett år.. har man en äppelträdgård hemma så rekommenderas den ännu mer!
Min syn på netgear, d-link och linksys är att de funkar, men ungefär som med android telefoner, kommer få uppdateringar och när din router är 1-2 år så är det bara att köpa en ny för det mesta om du vill ha ny funktionalitet.. ( nästan )

Om du är snål och vill spara pengar så blir du säkert nöjd med netgear routern men vill du ha en bra produkt så airporten, sen finns det väggfästen att köpa till airporten, smälter in i väggen i hallen utan problem ( vilket ingen annan router jag sett skulle göra )..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-22 14:25

Nja, håller inte med.
N600 är en serie som funkar riktigt bra och tillförlitligt för hemmabruk.
Visst, en Airport Extreme är trevlig och klarar också av uppgiften bra men den har begränsningar om man är van att ställa in routern som man vill ha den.

Och det är ju inte så att en Extreme får ny funktionalitet titt som tätt heller, visst, ny firmware men knappast uppdateras med nya standarder och dylikt utan då är det bara att köpa ny även där.

Däremot det den kan som är riktigt bra är att USB funkar både med hårddisk och skrivare native, om man har det behovet.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-01-22 14:47

Tack för svaren!

Det blev en Netgear. Får utvärdera och se om den funkar som jag vill. Än så länge är jag nöjd med hastigheten iallafall.

1
Bevaka tråden