Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ansluta till jobbdatorn över VPN

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter uppgradering till Montain Lion från Lion på jobbdatorn (iMac 27") kan jag inte längre koppla upp mig till denna från datorn hemma (MacBook Pro med Lion). VPN-uppkopplingen verkar vara OK och går på ett kick, men när jag ska ansluta till jobbdatorn misslyckas operationen. Inga inställningar har ändrats på någon av datorerna vad jag kan se.

Skickar med några skärmdumpar på inställningen i min MacBok Pro om det kan vara till någon hjälp.

Please help!

Är det rätt typ av VPN? Använder du PPTP, IPSEC eller nåt annat?

Klicka i att skicka all trafik över VPN (din fjärde bild).

Gör du inte det försöker datorn koppla upp sig först via ethernet, sen wifi och sist din VPN (alltså ordningen de står i sidolisten i nätverksinställningar)

Ursprungligen av suddgummi:

Klicka i att skicka all trafik över VPN (din fjärde bild).

Gör du inte det försöker datorn koppla upp sig först via ethernet, sen wifi och sist din VPN (alltså ordningen de står i sidolisten i nätverksinställningar)

Tack Suddgummi! Det löste sig efter att jag hade markerat rutan Internetdelning under Delning och valt Dela anslutning via: Ethernet och nedanför valt porten Ethernet. Då fick jag kontakt med jobbdatorn. (Jag klickade sedan bort rutan Internetdelning och det fungerade ändå.)

1
Bevaka tråden