Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

15" MBP retina 10.8.2 hänger sig v. process av RAWfiler när USB/Minidisplay är inkopplat

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min MBP har börjat hänga sig när jag har nånting inkopplat i USB-uttagen alt mini display port och samtidigt processar bildfiler i Capture One Pro 7.0.2. Bildskärm, USB-minne, USB-hub etc etc.

Tror det började igår när den började fethänga sig mer och mer så fort jag körde fram ens enstaka filer i C1 och hade min nya Eizo CG275 inkopplad via mini Display port hemma, men den kopplingen gjorde jag inte då. Hängning a la att det inte går att tvångsavsluta program eller nånting.

Under dagen idag har jag testat på likadan liite äldre skärm (ca 1 år "gammal") på jobbet, med USB-sticka inkopplad och lite andra såna grejer, och kommit fram till att den går fint när ingenting är inkopplat, men kan börja strula och processa fram 8kb-nonsensfiler när nånting är inkopplat. Till att fethänga sig. Speciellt när skärm är inkopplad, då låser sig allt. Med USB3-hub med lite mer grejer inkopplat blev det dessutom dödens rullgardin på allt några gånger.

15" MBP retina 10.8.2, 2,6 Ghz i7 med 16GB minne, 750 GB SSD med 320 GB ledigt. Inköpt för några månader sedan.

Har reparerat skivbehörigheter och startat om, men där nånstans stannar min förmåga. Nån som hör nån klocka som ringer?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-01-21 20:55

Kanske överhettning? Har du kollat tempen i datorn?

Mjaoe har jag ju inte, men den har gått betydligt hårdare andra gånger, och detta är första gångerna ever jag upplevt detta så tydligt. Och det kan vara direkt efter omstart så då borde den vara sval. Enda kopplingen jag ser - plötsligt har skit börjat hända när jag har nånting anslutet i portarna och samtidigt belastar datorn lite. Men jag ska belasta enl ovan och kolla tempen!

1
Bevaka tråden