Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gjorde inbrott hos Steve Jobs - dömd till fängelse

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-01-21 10:41

Hur ser 99mac:s policy för namngivning ut? Finns det någon?

Ursprungligen av Baron:

Hur ser 99mac:s policy för namngivning ut? Finns det någon?

Inte i dagsläget, men vi diskuterar det. Vi tar gärna diskussionen i Feedback-forumet.

  • Medlem
  • 2013-01-21 11:08

Jag bara undrade, har inga synpunkter.

*Tråd rensad.*

Diskutera gärna, men håll det på en trevlig nivå.

Sedärja, en tjuvjävel mindre.

Hoppas de är elaka mot en i fängelset med...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-21 22:23

Att de förvarade så dyra saker när de inte bodde där....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-22 09:01
Ursprungligen av kenjon:

Att de förvarade så dyra saker när de inte bodde där....

Det ska man väl kunna...?

Sedan är ju inte situationen att man skulle bo där en garant för att man skulle slippa inbrott

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-01-22 19:24

"7 år, fick det aset inte mera?"

min fru visar sig vara större Maclover än jag ibland.

  • Medlem
  • 2013-01-22 23:29
Ursprungligen av biberu:

*Tråd rensad.*

Diskutera gärna, men håll det på en trevlig nivå.

Ursprungligen av Goflorp:

Sedärja, en tjuvjävel mindre.

Hoppas de är elaka mot en i fängelset med...

Ursprungligen av Goflorp:

"7 år, fick det aset inte mera?"

min fru visar sig vara större Maclover än jag ibland.

Trevlig nivå var det, ja. "Jävel" och "as", jag vet inte jag, är det trevligt? Det kanske det är för en del, men jag tycker det låter otrevligt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-22 23:57

Så farligt var det väl inte?

En tjuv förtjänar väl knappast några vänliga epitet och vad det gäller "as" så var det ju ett uttryck av avsky från Goflorps fru, ett citat ska väl inte ändras och inte heller göras till en höna när det är en fjäder?

  • Medlem
  • 2013-01-23 00:01
Ursprungligen av alix:

Trevlig nivå var det, ja. "Jävel" och "as", jag vet inte jag, är det trevligt? Det kanske det är för en del, men jag tycker det låter otrevligt.

Ursprungligen av zinned:

Så farligt var det väl inte?

En tjuv förtjänar väl knappast några vänliga epitet och vad det gäller "as" så var det ju ett uttryck av avsky från Goflorps fru, ett citat ska väl inte ändras och inte heller göras till en höna när det är en fjäder?

Jag skrev ju det fetade ovan. Vill du dock omvända mig att tycka att det är trevligt så är det bortkastad tid, annars hade jag inte postat mitt inlägg.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-23 00:33
Ursprungligen av alix:

Jag skrev ju det fetade ovan. Vill du dock omvända mig att tycka att det är trevligt så är det bortkastad tid, annars hade jag inte postat mitt inlägg.

Sure, men det gör ju då även ditt inlägg #11 totalt onödigt. Om du inte hade velat ha någon respons på ditt inlägg hade du fått låta bli att skriva det, lite av kärnan i ett forum

  • Medlem
  • 2013-01-23 00:47
Ursprungligen av zinned:

Sure, men det gör ju då även ditt inlägg #11 totalt onödigt. Om du inte hade velat ha någon respons på ditt inlägg hade du fått låta bli att skriva det, lite av kärnan i ett forum

Det beror på hur man uttrycker sig. I mina ögon skriver du polemiserande. Ditt inlägg går ut på att det inte var så farligt et cetera i generell mening, det vill säga, att det inte bara är så för dig och de som tycker som du, utan att denna uppfattning borde gälla alla. Hade jag varit du hade jag skrivit:

"Jag tycker inte att det var så farligt.

Jag anser inte att en tjuv förtjänar några vänliga epitet och vad det gäller "as" så var det ju ett uttryck av avsky från Goflorps fru, jag anser att ett citat inte ska ändras och inte heller göras till en höna när det är en fjäder."

Jag utgår från att du inser skillnaden.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-23 00:58

Sure, jag förstår skillnaden.

Ta ditt inlägg, som mitt inlägg sprang ur, så har det ingen poäng om ingen ska tillåtas reagera på det. Det är för den sakens skulle inte sagt att jag ämnade få dig att ändra åsikt, håller vi det till grunden så är mitt inlägg inte mer ett generellt åsiktsuttryck än ditt.

Återigen, att göra en höna av en fjäder...både angående Goflorps inlägg och det språkvetenskapliga i mitt och ditt inlägg

Damn, detta blev nu helt OT...

  • Medlem
  • 2013-01-23 09:44
Ursprungligen av zinned:

... håller vi det till grunden så är mitt inlägg inte mer ett generellt åsiktsuttryck än ditt. ...

Tycker du verkligen det? Jag ställer mig frågande - "är det trevligt?" -, ger utrymme för att andra kan tycka olika, och deklarerar vad jag tycker personligen.

Frågan om hur man uttrycker sig är intressant, men kanske mer lämpad för en egen tråd.

1
Bevaka tråden