Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stoppa videoklipp i tidningar automatiskt

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eslöv/Halden i Norge
  • 2013-01-20 23:11

Går det att få Safari (eller någon annan webbläsare) att automatiskt stoppa videoklipp när man läser dagstidningar på webben?
Jag jobbar i Norge och har trådlös router från Net1 med begränsad datamängd. Därför vill jag inte starta en massa video i onödan. Men så fort man klickar på en nyhet så vill den starta en video. Om jag bara klickar stopp så fortsätter den i alla fall att ladda in videon och göra av med mina begränsade megabyte. Jag vill läsa artikeln men inte ladda in videon.
Går det att få någon webbläsare att ge tusan i videon?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2013-01-20 23:13

Jag använder add-onen Flashblock i Firefox. Den stoppar alla flashgrejor tills man klickar igång dom.
edit: bytte precis till: FlashDisable, den verkar vara lite stabilare.

Varför inte bara ta bort pop-ups i Safari? Har det inte i huvudet hur man gör, men Google vet

  • Medlem
  • Eslöv/Halden i Norge
  • 2013-01-20 23:56

Pop-ups? Det är videosom ligger ovanför texten. Inte i någon pop-up.

Ok Då har vi en lösning som låter bra i Firefox. Tack för det. Finns det något motsvarande i Safari också?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-01-21 00:24

Det finns liknande flash-blockerare för alla stora webb-läsare.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-21 00:45

@smarkebo

Kolla närmare på ClickToFlash för Safari.

Det finns en vidareutvecking av ClickToFlash som heter ClickToPlugin o som tar hand om mer än irriterande flash. Info o länk t båda finns här:

ClickToFlash

ClickToPlugin & ClickToFlash Safari extensions

  • Medlem
  • Eslöv/Halden i Norge
  • 2013-02-16 12:08
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det finns en vidareutvecking av ClickToFlash som heter ClickToPlugin o som tar hand om mer än irriterande flash. Info o länk t båda finns här:

ClickToFlash

ClickToPlugin & ClickToFlash Safari extensions

Tack. ClickToPlugin funkar perfekt. Den kan uppenbarligen en massa mer än vad jag använder och förstår, men utan någon set-up alls så gör den precis det jag efterfrågade.

Senast redigerat 2013-02-16 12:22
1
Bevaka tråden