Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytt av parallels ny dator

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag har köpt en ny macbook pro, en 15 tum med i7 processor. Min gamla är en 13 tum med os 10.5.8. Parallels gick inte så bra att flytta över, så jag har köpt och installerat Parallels 7. Hur gör jag nu för att allt mitt gamla material följer med? Program och datafiler etc? Kan man köra windows XP på parallels 7 eller behöver jag nyare windows? Kan man köpa det online?

/Lena

Hej!

Alla dina virtualiserade maskiner (Windows XP och Windows 7) ligger i en särskild katalog på din gamla dators hårddisk. De ligger i /Documents/Parallels i hemkatalogen på din dator. Kopiera över hela katalogen till din nya maskin till motsvarande plats på den hårddisken och sen är det bara att gå in i Parallels-katalogen och dubbelklicka på den maskin du vill starta så ska Parallels fixa resten automagiskt.

Tack! Det fungerade alldeles utmärkt. Glad att nånting fungerade med överflytten!!!

Grymt! Kul att vi kunde hjälpa!

Som 'gammal' PC-användare är man ju van att ominstallera eftersom det ligger en massa filer på många olika håll o kanter. Är det inte så i Mac?

Ursprungligen av Glödhäck:

Som 'gammal' PC-användare är man ju van att ominstallera eftersom det ligger en massa filer på många olika håll o kanter. Är det inte så i Mac?

Varken med Windows eller OS X. Om man inte själv ställer till det och får massa skräp i burken.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-20 17:50
Ursprungligen av keptang:

Varken med Windows eller OS X. Om man inte själv ställer till det och får massa skräp i burken.

Min erfarenhet - Mac, nej. Win, ja.

Ursprungligen av zinned:

Min erfarenhet - Mac, nej. Win, ja.

Jag tolkar svaret som att det bara är att dra/flytta programikonen till den nya hårddisken så följer allt med som hör till programmet

Ursprungligen av Glödhäck:

...så följer allt med som hör till programmet

Nej, inte allt som hör till programmet.

Om du drar programmet så är det bara själva programmet som flyttas.

Inställningsfiler och andra tillhörande filer (t.ex saker som programmet har lagt i "Application Support") följer inte med om du bara drar programmet.

Senast redigerat 2013-01-25 15:02
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-01-25 10:09

Program som kan installeras med dra-och-släpp kan i regel flyttas till nya datorer med dra-och-släpp.

1
Bevaka tråden