Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony SA-NS410 airplay högtalare

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2013-01-20 15:37

Har köpt en Sony SA-NS410 airplay högtalare. Tyvärr fungerar varken den app (NS SETUP) som finns på Appstore och inga av de andra setup-metoderna som finns i manualen. Vet inte om felet ligger hos Sony eller Apple men det är helt omöjligt att få det att fungera över Airport-nät. På nätet finns ett flertal vittnesmål om samma förhållanden, någon har fått låna en PC för att konfigurera andra kör via kabel från Airporten. Funderar på att skicka tillbaka den i övrigt förträffliga högtalaren men vill först höra om någon här på 99mac har lyckats lösa problemet eller har förslag på lösning!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-01-20 16:02

Jag antar att du sett denna Sony : SA-NS410 problems ? find tips and solutions from Sony sida?

Lite oroväckande att de i ett av förslagen talar om att stänga av krypteringen på det trådlösa nätverket..

How to troubleshoot Wi-Fi® dropout and connection issues

The system or device cannot connect to a network or access point that uses a shared Wired Equivalent Privacy (WEP) key. Instead, change the WEP encryption on your router to Open System Key.
IMPORTANT: The WEP encryption setting is usually called Authentication Type in the wireless section of your router. For complete information, refer to the instruction manual of your router.

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2013-01-20 17:15

Ja, men där talar man om att den inte fungerar tillsammans med nätverk med WEP-kryptering. Airport expressen har ju WAP2 Personal Inte för att jag begriper särskilt mycket men jag har inte vågat att ändra det, kanske kan det var en lösning. Men svagt att det ska vara så förbannat svårt !

1
Bevaka tråden