Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Mac eller PC-versionen av Office?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-01-20 15:17

Min iMac är på väg och jag har en fråga om Officepaketet. Microsoft kör en kampanj nu där man kan få Office 2013 när det kommer om man köper det senaste officepaketet. Grejen är att man endast får 2013-versionen om man köper PC-versionen, om man köper Mac-versionen kommer man få ett års användning av deras nya tjänst.

Jag kommer köra Parallels. Så frågan är: Ska jag köpa PC-versionen (och få det nya office när det kommer) eller Mac-versionen.

Det är en fråga om hur du själv använder Office. Är du mer åt hardcore hållet bör du köra Office på windows. Är du inte det så tycker jag att office på Mac duger.

Det är omöjligt för oss att säga om du inte ger oss ex på exakt det du använder Office till iom att de skiljer sig åt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-01-20 15:30

Är en vanlig användare. Använder Word, Excel och Powerpoint till skolan.

Tycker att man borde få den senaste versionen när man betalat för det

Om du ändå kommer köra Parallels med Windows i en virtuell maskin, köp Windows-versionen. Office i Windows är typ 100ggr bättre och snabbare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-01-20 15:35
Ursprungligen av keptang:

Om du ändå kommer köra Parallels med Windows i en virtuell maskin, köp Windows-versionen. Office i Windows är typ 100ggr bättre och snabbare.

Ok, får bli Windows-versionen

1
Bevaka tråden