Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny macbook pro - flytta officepaket??

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som jag skrev i en annan diskussion har jag köpt en ny macbook pro, en 15 tum med i7 processor. Min gamla är en 13 tum med os 10.5.8. Jag har lyckats flytta den del med flyttassistenten, men när jag glad i hågen skulle öppna mailen gick det inge vidare. Använder entourage i office. När jag ska öppna det programmet får jag fram en ruta om ifall jag vill delta i office kundundersökning, sen får jag en ruta om ifall jag vill registrera programmet. Jag har för mej att förra gången så följde allt i office med till nya datorn, alla mail, allting. Vad har jag gjort för fel???

  • Medlem
  • International user
  • 2013-01-18 08:47

Kolla om du fick med mappen "Microsoft användardata" från mappen "Dokument". Om inte flytta den från den gamla till nya.

Jag har kollat och den filen ligger precis där den ska.
Händer samma sak, kundundersökning, registrera produkten eller lära mej mer online, sedan autoupdate. Programmen startar inte.

FÖrsöker jag att öppna via huvudidentitet i anv data så händer samma sak.....

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-01-18 13:05

Vilken version av Office försöker du köra? Vilken version av OS X har du på din nya dator?
Äldre Office är av PowerPC typ och går inte längre att köra på nyare OS X.

Office 2008, är det för gammalt? Om jag köper ett nytt, går det att få med sej alla mail, kontakter etc??

Ursprungligen av Greta723:

Office 2008, är det för gammalt?

Nej, det är inte för gammalt. Det ska funka. Men Office 2011 skulle förmodligen funka ännu bättre.

1. Du fick två frågor av reboot81, dels om Office-version, och dels om OS X-version. Varför svarade du bara på den ena?

2. På din gamla dator, innan du flyttade över till den nya - var din Office 2008 fullt uppdaterad till den senaste versionen som finns tillgänglig (12.3.5)?
Microsoft Office for Mac Downloads and Updates | Office For Mac
Om det var en äldre version (12.0.x, 12.1.x eller 12.2.x) så kanske den inte funkar så bra ihop med Mountain Lion (som jag gissar att du har på din nya dator).

Ursprungligen av Greta723:

Om jag köper ett nytt, går det att få med sej alla mail, kontakter etc??

Ja.

Oj, missade det - sitter på jobbet just nu så jag är inte helt säker på system på nya datorn. Köpte den i veckan så det är Mountain Lion, men den senaste uppdateringen. Jag ska kolla upp versionen på office i gamla datorn, jag har fått göra flera uppdateringar av Office i nya datorn så antagligen hade jag inte nyaste i den gamla. Är det bäst då att avinstallera på den nya, uppdatera den gamla och flytta över? Hur gör jag för att flytta över bara det programmet till nya??

Office 2008 ska enligt Microsoft fungera i Mountain Lion. Men det verkar som att många tycker att det fungerat dåligt (att döma av diskussioner på Apples supportforum)

Kan då komplettera med att jag har office 12.2.9 på den gamla datorn och jag har OS X 10.8.2 på min nya dator. Nu försöker ajg att uppdatera office på den gamla och se om det går att flytta över sen. Nån som har något tips på hur jag flyttar över programmet??

För nu ser jag ju att jag måste köpa business paketet för att få entourage/outlook, det finns inte i hem & student som förut!!

Och sen kan jag berätta att det hjälpte inte, det blir likadant som tidigare. Undrar vart jag ska vända mej, men antagligen är det ingen support längre på officeprogrammet (för gammalt) och apple bryr sej knappast så jag har lite lätt panik och vet inte alls vad jag ska göra!!

OK, nu har jag installerat om Office (från originalskivan) 5 ggr, varje gång jag försöker köra uppdatering nr 1 så får jag till svar att den kan inte köras för filer saknas. Nu lägger jag ner och köper Office business för dyra pengar och är sur för att det inte går att fixa så att Office kan fungera smärtfritt med mac.

"Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp". Avinstallerade och började om från början med org skivan m office 2008, startade om och körde reparera skivbehörigheter om och om igen och till slut fungerade det! Heureka!!

1
Bevaka tråden