Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tänkte man här?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2012-07-01 01:02

Snackis är tydligen en tjänst där man kan kolla hur många som diskuterar ett ämne och sedan ringa in (!) och vara med. Man kan till och med ställa sig i kö om det är fullt i någon av trådarna.
Men vänta lite... Vill jag vara den första som ringer in för att prata politik för 2,70 kr/min barar för att då få vänta på nummer två? Hur länge får man vänta då, månne...

Snackis - När du vill diskutera Politik, Sport, Resor, Missbruk eller Relationer och Hälsa

Det hade väl varit skönt att elda upp sig i växeln i väntan på att fyra av ett saftigt motargument Nej, en debatt ska föras med en klar motståndare tycker jag, annars kan man lika gärna skriva en insändare/debattartikel till tidningen eller på ett forum. Verkar vara en tveksam affärsmodell, men en del kommer säkert nappa... Den siste är ju inte född än som det heter....

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-07-01 11:13
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-07-01 12:59

Precis som vilket forum som helst alltså, fast istället för gratis så kostar det pengar. Låter som en lysande affärsidé!

Heta Linjen uppstår från det döda? Men det blir nog inget - 0 i kö på samtliga ämnen. Alla snackesugna är väl inne i Aftonbladets kommentarsfält och skriver av sig sina dumheter där. Gratis...

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-07-02 04:11

Vaddå gratis? Man måste ju vara med på "fejjan" för att få kommentera Aftonbladet numera, det anser jag vara att sälja sin själ!

Ursprungligen av bollman:

Vaddå gratis? Man måste ju vara med på "fejjan" för att få kommentera Aftonbladet numera, det anser jag vara att sälja sin själ!

Intressant. Hur menar du då?
Med att man säljer sin själv alltså.

Ska man få det där å funka får man givetvis anställa ett gäng folk som "drar igång" diskussionerna varje dag typ. Roligt jobb. Välja något man inte står för eller är intresserad av och välja lite radikala åsikter för att elda igång en debatt!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-07-01 21:46

Alltså: Betala för att diskutera saker. Över telefon. Med helt slumpmässiga människor.

Jag är mållös. Det måste vara den sämsta affärsidé jag nånsin har sett. Jag blir förvånad om ens en enda människa ringer.

Ursprungligen av Vassius:

Alltså: Betala för att diskutera saker. Över telefon. Med helt slumpmässiga människor.

Jag är mållös. Det måste vara den sämsta affärsidé jag nånsin har sett. Jag blir förvånad om ens en enda människa ringer.

Det värsta är att det nog är en och annan som ringer.

En utmanare till Ring P1? Ett av de mest underhållande programmen någonsin

Ursprungligen av rikard.agren:

En utmanare till Ring P1? Ett av de mest underhållande programmen någonsin

Det är kul att lyssna på! En gång när jag satt i bilen lyssnade jag på en gammal dam som gnällde över alla dessa lågt flygande satelliter som myndigheterna hade ute och spionerade på folk med, genom fönstren osv. Man kunde bara se dem på natten.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-07-02 12:41
  • Medlem
  • 2012-08-15 21:31

Och hur tänkte man här:

Självmordsbombare söks via nätet | Nyheter | Aftonbladet

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-08-15 21:38

Aftonbladet: "Allt för att få ett extra klick."

Den mobila versionen av Bromma Apple Service' hemsida...ugh >_<

Hem

Troligen gjord för smartphone utan att tänka på hur det kan se ut på tex iPad...

Den "normala" sidan är inte så mycket bättre, nästan värre(länk finns längst ned under de centrerade knapparna i mobilversionen...)

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-01-18 11:53

"På Hisingen finns 13 skolor som helt saknar bibliotek, varav tre är fristående och övriga kommunala. Av dessa tre menar privata Move and Walks att deras två skolor inte har behov av bibliotek då deras elever inte läser."

Var femte elev på Hisingen utan skolbibliotek - Nyheter - DirektPress Göteborg

Ursprungligen av planB:

"På Hisingen finns 13 skolor som helt saknar bibliotek, varav tre är fristående och övriga kommunala. Av dessa tre menar privata Move and Walks att deras två skolor inte har behov av bibliotek då deras elever inte läser."

Det sista är ju en så skandalös sak att säga att det borde skapa rejält rabalder. Vad för kompetens har en skola vars elever "inte läser"? Är det förskolebarn vi talar om? Till och med ett vettigt dagis har en rejäl hylla sagoböcker i läshörnan och låter läskunniga barn läsa själva.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-01-18 12:15

(länk)
Är det inte en osmaklig rubrik?
Eller att man skriver artiklar(notiser) för en av landets stora tidningar utan att korrekturläsa eller använda sig av rättstavningsfunktioner. Jag har en sån i mailen, i telefonen - borde inte en yrkesman nyttja detta verktyg?

  • Medlem
  • 2013-01-18 12:41
Ursprungligen av reboot81:

[ATTACH="CONFIG"]37554[/ATTACH]
(länk)
Är det inte en osmaklig rubrik?
Eller att man skriver artiklar(notiser) för en av landets stora tidningar utan att korrekturläsa eller använda sig av rättstavningsfunktioner. Jag har en sån i mailen, i telefonen - borde inte en yrkesman nyttja detta verktyg?

Jag fattar inte...?

  • Medlem
  • 2013-01-18 12:47
Ursprungligen av Baron:

Jag fattar inte...?

Stavfel samt tempusfel.

Ursprungligen av Dalle:

Stavfel samt tempusfel.

Jag trodde problemet var den komiska tvetydigheten. Låter rätt grisigt.

  • Medlem
  • 2013-01-18 13:06

Jag fattar fortfarande inte.
edit: jag läste bara den (felfria) rubriken.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-01-25 12:01

CMore säljer ett TV paket som heter Family. Jag undrar varför det sänds så mycket porr i ett abb. med den etiketten. Man önskar att man slapp vissa "scener" när man slö-zappar efter midnatt. Ondemand tv via internet har aldrig känts mer relevant än nu.

Ursprungligen av planB:

CMore säljer ett TV paket som heter Family. Jag undrar varför det sänds så mycket porr i ett abb. med den etiketten. Man önskar att man slapp vissa "scener" när man slö-zappar efter midnatt. Ondemand tv via internet har aldrig känts mer relevant än nu.

Jag ser inte problemet. Om nätterna sover barnen och då vill kanske föräldrarna spajsa upp sitt svensson-sex till en ny nivå med lite erotik!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-01-25 22:33

Mnjae...

Allla familjer består inte av de bilder som visas i reklam/media:
Lyckliga 35-åriga föräldrar med väluppfostrade barn mellan 6-10 år (eller liknande)

Måhända är jag lycklig, men mitt hemboende barn är gammalt nog att handla på bolaget. Och det barn som flytt oss har t.o.m. gett mig ett underbart barnbarn. (Ja, jag är morfar.)

Porr kan man tycka mycket eller litet om, men jag ser ingen poäng med att inkludera det i något som kan utläsas som ”familj”. What so ever.

Vill jag, eller någon annan i familjen, ha porr, så finns effektivare kanaler än kabel-tv. Och där kan man t.o.m. snabbspola.

Ursprungligen av filuren:

Mnjae...

Allla familjer består inte av de bilder som visas i reklam/media:
Lyckliga 35-åriga föräldrar med väluppfostrade barn mellan 6-10 år (eller liknande)

Måhända är jag lycklig, men mitt hemboende barn är gammalt nog att handla på bolaget. Och det barn som flytt oss har t.o.m. gett mig ett underbart barnbarn. (Ja, jag är morfar.)

Porr kan man tycka mycket eller litet om, men jag ser ingen poäng med att inkludera det i något som kan utläsas som ”familj”. What so ever.

Vill jag, eller någon annan i familjen, ha porr, så finns effektivare kanaler än kabel-tv. Och där kan man t.o.m. snabbspola.

Nu reagerade jag över moraliserandet över namnet och utbudet. "Family" spelar väl just på idén om ett brett utbud för alla familjemedlemmar.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-01-25 22:59

Precis.

Och att porr ska ingå i något som kallas för eller förknippas med ”familj” är, i mitt tycke, helt fel.

Nej, porr och familj kan man inte skriva i samma mening när man marknadsför ett kanalpaket riktat till familjer.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-26 15:59

Jag tycker nog att ett familjepaket kan innehålla delar till hela familjen. T ex barnkanaler till barnen, serier till mor, porr till far....
Det betyder ju inte att alla kanaler lämpar sej för alla i familjen (vissa actionfilmer t ex).

Bevaka tråden