Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone säljer bättre än Samsung Galaxy

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2013-01-18 10:40

Skulle vara intressant att få fram lite siffror på hur Android vs. iOS är fördelat. Att iPhone säljer bättre än en tillverkares mobilserie är imo inte speciellt intressant.

Övriga Android-tillverkare drar säkert sitt strå till stacken men de verkar inte ha det lätt, HTC, LG med flera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-18 11:30

Tycker det känns lite förvirrande. Ibland pratar ni/de om Galaxy-serien (som innehåller gud vet hur många modeller), ibland delmängden Galaxy Sx och Galaxy Note x och ibland alla Samsungtelefoner.

Hade fått för mig att Samsung klivit upp och blivit (i volym) världens största mobiltelefontillverkare, men det stämmer alltså inte alls? Känns som att det rapporterats både här och där, men jag orkar inte googla.

Ursprungligen av zoko:

Tycker det känns lite förvirrande. Ibland pratar ni/de om Galaxy-serien (som innehåller gud vet hur många modeller), ibland delmängden Galaxy Sx och Galaxy Note x och ibland alla Samsungtelefoner.

Hade fått för mig att Samsung klivit upp och blivit (i volym) världens största mobiltelefontillverkare, men det stämmer alltså inte alls? Känns som att det rapporterats både här och där, men jag orkar inte googla.

Gartner Says Worldwide Sales of Mobile Phones Declined 3 Percent in Third Quarter of 2012; Smartphone Sales Increased 47 Percent

Bara för att förtydliga (fast alla inser det nog). Första tabellen omfattar alla telefoner, andra tabellen enbart smartphones

Har Sony rasat så långt ner i listorna? Det hade jag ingen aning om.

Och det är rörigt därför att vi blandar olika siffror huller om buller och jämför hipp som happ. Till och med den där artikeln blandar olika siffror (smartphone vs alla telefoner) utan att förtydliga det ordentligt.

Faktum är att jag skulle vilja veta vilken Android som är den modell som säljer mest av alla Androider oavsett tillverkare.

Iriver kommer snart med en billig telefon
Iriver släpper smartphone för under 700 kronor - IDG.se

Siffrorna i tabellerna är fram till november 2012 så hela julhandeln saknas. Sen är det som vi skriver i artikeln ovan svårt att få fram några definitiva siffror över vad som egentligen stämmer. Samsung och RIM har t.ex tidigare rapporterat antalet distribuerade exemplar till sina ÅF och inte faktiskt sålda exemplar vilket kan få saker och ting att se väldigt bra ut ett tag.

Apple brukar ju inte bryta ner försäljning per modell, varken datorer eller andra produkter, utan klumpar ihop det som datorer, telefoner, osv, så där är det svårt att få fram exakta siffror.

1
Bevaka tråden